loading...
فواید مواد خوراکی
خوش امد گویی

سلام خدمت بازدیدکنندگان عزیز به خاطر بازدید شما متشکرم..!؟لطفا از صفحات دیگر ما هم بازدید کنین ممنونم مدیر سایت؟؟؟

اموزش ورزش در استخر

        

AREF بازدید : 89 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
باقلا یک اکسپکتورانت طبیعی است

مصرف باقلا به‌عنوان يك «اكسپكتورانت» طبيعي در بدن عمل مي‌كند و به از بين بردن اخلاط و دفع آن‌ها از بدن و درمان برخي از بيماري‌هاي ريوي كمك مي‌كند.

چيني‌ها 2800 سال پيش از ميلاد مسيح از باقلا به‌عنوان يك محصول گياهي در غذاها و نسخه‌هاي گياهي خود استفاده مي‌كردند. آن‌ها معتقد بودند، فيبر موجود در اين گياه در كنار پروتئين آن مي‌تواند يك منبع غذايي خوب و كامل براي وعده‌هاي غذايي انسان در طول هفته باشد كه علاوه‌بر پيشگيري از ابتلا به پوكي استخوان در سالمندان به كنترل ميزان فشار خون به‌ويژه در افراد مبتلا به فشار خون بالا، كمك مي‌كند.

پيشگيري از سرطان معده

درمانگران طب چيني مصرف باقلا را در وعده‌هاي غذايي يا ميان‌وعده‌ها در طول هفته بهترين روش براي پيشگيري از ابتلا به برخي از سرطان‌ها از جمله سرطان مري، معده و دهانه رحم مي‌دانند. آن‌ها معتقدند، بهترين روش براي طبخ اين گياه دارويي بخارپز كردن باقلا و مصرف آن به‌صورت تازه است، اما در موقعيتي كه اين گياه را در زمان و شرايط مناسب فريز كنيد مي‌توانيد در ديگر فصل‌هاي سال نيز از برخي از خواص آن در اين زمينه بهره ببريد.


درمان لرزش دست در پاركينسون

افرادي كه به لرزش دست و پا مبتلا هستند يا به‌دليل ابتلا به بيماري پاركينسون از اين عارضه رنج مي‌برند و لرزش مانع از انجام فعاليت‌هاي روزانه‌شان مي‌شود، مي‌توانند با مصرف باقلا در رژيم غذايي خود و ميان‌وعده‌ها به‌طور طبيعي از ميزان لرزش دست و ديگر اندام‌هاي خود پيشگيري كنند. كافي است باقلا را با كمك بخار آب بپزند و آن را در كنار وعده‌هاي غذايي خود همراه برنج يا به تنهايي ميل كنند.


سرشار از پتاسیم

باقلا سرشار از پتاسیم بوده که تاثیرات مفیدی بر سطح فشارخون دارد. پتاسیم سومین ماده معدنی مورد نیاز بدن است. کمبود این ماده معدنی در بدن منجر به ایجاد رخوت و سستی، عمل نامنظم قلب، استرس و زودرنجی می‌شود. البته استفاده بیش از حد پتاسیم خطراتی را نیز به دنبال خواهد داشت و حتی پزشکان نیز در تجویز مکمل‌های پتاسیم به بیمارانی که مطمئن هستند دارای کمبود این ماده معدنی هستند، تامل می‌کنند. پتاسیم موجود در مواد غذایی مانند باقلا جایگزین بسیار ایمن‌تری برای حفظ سطح سالم پتاسیم در بدن هستند.


هرگز باقلا مصرف نكنيد اگر...

درصورتي كه در گروه افراد مبتلا به فاويسم قرار مي‌گيريد، مصرف باقلا براي شما به هر شكل و به هر اندازه خطرناك است. بنابراين توجه داشته باشيد كه مصرف ميزان اندكي از اين گياه سبز مي‌تواند شما را با خطر مرگ همراه كند. بنابراين درصورتي كه فاويسم داريد و به‌طور ناآگاهانه باقلا مصرف كرديد، فورا به پزشك و متخصص خود مراجعه كنيد. علائمي مانند رنگ پريدگي، استفراغ، تهوع و تغيير رنگ ادرار و شوك از جمله علائمي است كه با مصرف باقلا در افراد مبتلا به فاويسم مشاهده مي‌شود.


آب پز نكنيد

بسياري از مردم عادت دارند، باقلا را به‌صورت آب پز و پخته ميل كنند، اما درمانگران طب چيني بر اين باورند كه آب پز كردن باقلا و قرار دادن آن براي مدتي در آب جوش موجب كاهش خواص درماني آن و از بين رفتن ويتامين c موجود در باقلا مي‌شود. بنابراين اين درمانگران به بيماران خود توصيه مي‌كنند تا باقلا را به‌صورت بخار پز تهيه كنند و علاوه بر تركيب آن با برنج آن را به‌صورت پوره تهيه كرده و به تنهايي يا مخلوط با سوپ ميل كنند. در برخي از منابع چيني درمانگران به تفت دادن باقلا با مقدار بسيار اندكي روغن نيز اشاره كرده‌اند.


نكات طلايي درباره باقلا

باقلا از جمله گياهان اشتهاآوري است كه در سراسر اروپا و آسيا به‌عنوان يكي از بهترين خوراكي‌هاي طبيعي با خواص درماني مفيد براي دستگاه گوارش و كليه‌ها شناخته مي‌شود.


درمانگران طب چيني مصرف باقالاي پخته شده را براي درمان اختلال افرادي كه دچار مدفوع نرم هستند بسيار موثر مي‌داند و معتقدند استفاده از آن‌ها در 4-3 وعده غذايي در هفته به‌مدت 2 هفته به بهبود اين افراد كمك مي‌كند.

بيماران مبتلا به هپاتيت بهتر است مصرف باقلاي تازه و بخارپز را در رژيم غذايي خود بگنجانند.

مصرف پوره باقلا به‌عنوان يك «اكسپكتورانت» طبيعي در بدن عمل مي‌كند و به از بين بردن اخلاط و دفع آن‌ها از بدن و درمان برخي از بيماري‌هاي ريوي كمك مي‌كند.
AREF بازدید : 41 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
«فندق» خطر اختلالات عروقی را کاهش می دهد

مصرف فندق خطر«بیماری‌های قلبی عروقی» را در افراد چاق کاهش می‌دهد.

مصرف روزانه فندق منجر به «افزایش سروتونین »، کاهش فشار و قند خون به ویژه درافراد چاق شده و به تبع آن باعث کاهش اختلالات قلبی عروقی می‌شود.

سروتونین هورمونی است که منجر به انتقال پیام عصبی به مغز، کاهش حس گرسنگی و افزایش نشاط می‌شود.

ویتامین B این خشکبار مفید در رفع اختلالات عصبی و پیشگیری از بروز «سکته مغزی» بسیار موثر است.               
AREF بازدید : 150 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
با گیلاس و آلبالو بیماری کبد را درمان کنید

گیلاس و آلبالو به عنوان میوه های تابستانی، از خواص درمانی بالایی برخوردارند که آگاهی از این خواص موجب میل به مصرف بیشتر این میوه ها خواهد شد.

به گزارش مهر، آلبالو برطرف کننده تشنگی است و شربت آنبهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند. صفرا را از بین می برد و قی و اسهال صفراوی را درمان می کند.

مصرف آن برای گرم مزاجان و مبتلایان به فشار خون و افرادی که چربی زیادی در شکم دارند، مفید است.

جوشانده مغز هسته اش با یک دهم وزنش از رازیانه، سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد.

مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالو، داروی نارسایی کبد و معالج ورم معده و روده است.

آلبالو، کاهش دهنده فشار و غلظت خون است، باعث افزایش اشتها می شود، بنابراین برای افراد لاغر و کم اشتها سودمند است. مصرف آن باعث آرامش اعصاب می شود، ولی نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

همچنین گیلاس سینه را نرم و معده را ضد عفونی می کند و تخمیر معده را از بین می برد و یبوست را رفع می کند.

این میوه اعصاب را آرام، سموم بدن را دفع و خون را تصفیه می کند. خوردن گیلاس برای افرادی که تصلب شرایین و ناراحتی
کبد دارند، مفید است.

افراد چاق که می خواهند لاغر شوند می توانند گیلاس را قبل از غذا مصرف کنند، چون مصرف آن قبل از غذا جلوی اشتها را می گیرد و در عین حال باعث چاقی نمی شود.

گیلاس ویتامین C دارد، به همین جهت در حفظ سلامت پوست، افزایش قدرت ایمنی بدن و تشکیل بافت پیوندی بسیار موثر است.

پزشکان توصیه می کنند که گیلاس بعد از غذا خورده نشود، زیرا از هضم سریع غذا جلوگیری می کند و نیز باعث سوء هاضمه و نفخ معده می شود.
AREF بازدید : 82 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
نکات طلایی درباره اسفناج
امروزه مردم بسیاری از کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای آسیایی و اروپایی از اسفناج نه تنها برای عطر و طعم دلنشین‌اش بلکه به خاطر خواص غذایی و درمانی که دارد در وعده‌های غذایی خود به‌ویژه غذای کودکان و نوجوانانشان استفاده می‌کنند.
دکتر رضا حشمت، درمانگر طب سنتی چین برخی از خواص درمانی اسفناج را از دیدگاه طب سنتی چین با ما درمیان می‌گذارد.
۳ بار در هفته اسفناج بخورید
از دیدگاه طب سنتی چین، اسفناج گیاهی است که طبیعتی خنک و ملین دارد بنابراین مصرف آن در افرادی که دچار اختلال در عملکرد دستگاه گوارش هستند یا با کندی حرکت روده‌ها مواجهند بسیار ضروری است، زیرا این سبزی مغذی می‌تواند بهترین دارو برای درمان یبوست به‌ویژه در افراد می‌انسال و کهنسال باشد. علاوه‌بر این اسفناج توسط درمانگران طب سنتی چین به‌عنوان یک غذای دارویی در درمان بیماران مبتلا به دیابت و افرادی که دچار خستگی، ضعف و سرگیجه هستند، تجویز می‌شود.
اسفناج مرهم بیماری‌های گوارشی
اسفناج یکی از بهترین غذاهای دارویی برای افرادی است که دچار کم‌خونی هستند.
درمانگران چینی اسفناج را بهترین مرهم برای بیمارانی می‌دانند که کم‌خونی آن‌ها ناشی از خونریزی‌های گوارشی است. به‌عنوان مثال افراد مبتلا به هموروئید یا بواسیر یا افرادی که مبتلا به خونریزی معده یا زخم‌های معده هستند می‌توانند اسفناج در سبدغذایی خود قرار دهند. مصرف این سبزی به تنهایی یا در کنار موادغذایی دیگر می‌تواند تاثیر زیادی در خون‌سازی و جبران کم‌خونی ناشی از خونریزی‌های گوارشی داشته باشد.
چگونه خواص اسفناج را حفظ کنیم
برای حفظ خواص و مواد مفیدی که در اسفناج وجود دارد هرگز آن را آب‌پز نکنید. قرار دادن این سبزی هنگام شست‌وشو درون آب یا پختن آن به وسیله آب، موجب از بین رفتن خواص مفید و ویتامین‌های آن می‌شود. بهترین راه‌حل آن است که اسفناج را تفت دهید. می‌توانید برای این کار از مقدار بسیار اندکی روغن استفاده کنید. ترکیب اسفناج با انواع گوشت‌های قرمز در وعده غذایی بهترین و مفید‌ترین ترکیب‌هاست زیرا خواص مفید اسفناج در کنار گوشت قرمز بهتر جذب بدن می‌شود.
در چه شرایطی اسفناج نخوریم
گاهی پیش می‌آید، بدنمان در شرایطی قرار دارد که مصرف برخی از میوه‌ها و سبزی‌های تازه نیز ممکن است برای آن مضر باشد. اسفناج نیز از این امر مستثنا نیست. زمان‌هایی پیش می‌آید که باید از مصرف این گیاه مفید و شفابخش پرهیز کرد.
افراد مبتلا به اسهال نباید اسفناج مصرف کنند زیرا اسفناج به‌دلیل خاصیت ملین بودنش موجب تشدید اسهال می‌شود.
زیاده‌روی در مصرف اسفناج موجب بروز آکنه در برخی از افراد می‌شود. بنابراین همواره باید نه تنها در مصرف اسفناج بلکه در مصرف هر ماده غذایی تعادل را درنظر داشت.
نکات طلایی درباره اسفناج
با دانستن این نکات بهتر می‌توانید از ارزش‌های غذایی اسفناج و تاثیر آن در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف بهره‌مند شوید.
درمانگران طب سنتی اسفناج را مفید‌ترین سبزی برای درمان بیماری‌های کبد و معده می‌شناسند و آن را به بیمارانشان تجویز می‌کنند.
خوردن اسفناج به تنهایی یا تهیه سالاد با کمک برگ‌های سبز آن در درمان یبوست و کندی عملکرد روده‌ها موثر است.
اسفناج موجب تقویت چشم و افزایش قوه بینایی در افراد می‌شود، بنابراین مصرف آن در دوران نوجوانی و می‌انسالی بسیار توصیه می‌شود.
AREF بازدید : 84 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (1)
توت فرنگی، میوه ضد سرطان

یک کارشناس تغذیه مصرف توت فرنگی برای کودکان زیر یک سال را توصیه نکرد.

مریم شیرمستی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، توت فرنگی را یکی از بهترین میوه‌های فصل بهار دانست که به دلیل محتوای بالای ویتامین C برای شادابی پوست، بهبود جای زخم و از بین بردن لکه‌های پوستی مفید است.

وی تقویت سیستم ایمنی را از دیگر مزایای توت فرنگی عنوان و خاطرنشان کرد: رنگ قرمز توت فرنگی که ناشی از وجود "لیکوپن" است، به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان است.

به گفته این کارشناس تغذیه، توت فرنگی حاوی مقادیر فراوانی از فیبر بوده که برای کاهش کلسترول و اسیداوریک مفید است.

شیرمستی با اشاره به قند فراوان موجود در توت فرنگی، ادامه داد: مصرف زیاد این میوه برای افرادی که قند خون بالا دارند توصیه نمی‌شود.

وی معتقد است: توت فرنگی از نظر مواد معدنی نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از پتاسیم است که برای تنظیم فشار خون مفید است و به علاوه آهن و کلسیم مناسبی نیز در این میوه وجود دارد.

این کارشناس تغذیه با اشاره به حساسیت‌زا بودن توت فرنگی، توصیه کرد این میوه برای کودکان زیر یک سال مصرف نشود.

شیرمستی افزود: چون توت فرنگی میوه بوته‌ای است و با خاک تماس مستقیم دارد، می‌تواند بسیار آلوده باشد و باید به خوبی شسته شود.

وی تاکید کرد: بهتر است قبل از شست و شو، دمبرگ توت فرنگی کنده شود، زیرا این دم برگ می‌تواند حاوی تخم انگل باشد.

به گفته این کارشناس تغذیه، می‌توان برای شست و شوی توت فرنگی از آب و مواد ضدعفونی کننده و نمک استفاده کرد
AREF بازدید : 89 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
زیره؛ ریزه میزه‌ی پُرفایده
***************************
زیره نه فقط به عنوان چاشنی در آشپزی ایرانی جایگاه خاصی داشته و طعم دل‌پذیری به غذاهای ما می‌دهد، بلکه خواص دارویی و درمانی زیادی نیز دارد.
زیره‌ای که استفاده می‌کنیم، انواع متفاوتی از جمله سبز و سیاه دارد و در واقع، میوه گیاه زیره است که در بسیاری از مناطق ایران به ویژه کرمان و خراسان یافت مي شود
مهم‌ترین استفاده درمانی زیره:
کمک به درمان اختلالات گوارشی و سوءهاضمه
* زیره ضد نفخ و بادشکنی بسیار قوی و مفید است و به افرادی که مشکل گاز روده و نفخ دارند، توصیه می‌شود روزانه از 
زیره و ترکیبات مختلف آن استفاده کنند. مصرف نصف قاشق مرباخوری زیره بعد 
از غذا یا اضافه کردن آن به غذای روزانه از جمله برنج و نان یکی از روش‌ها در کاهش نفخ است.
* با توجه به مواد مۆثره موجود در زیره سبز که خاصیت ضداسپاسم عضلات دارد، از اسانس یا عرق زیره می‌توان در درمان دردهای کولیک و نیز دل پیچه و قولنج کودکان استفاده کرد. افزودن زیره به غذاها در هضم غذا و ترشح آنزیم‌های گوارشی نیز کمک می‌کند.
* با توجه به خواص میکروبی و قابض بودن زیره سبز مصرف آن هنگام اسهال و عفونت‌های دستگاه گوارشی توصیه شده است.
* بعضی مطالعات نشان داده است استفاده از ترکیب 4-2 گرم زیره و شیرین‌بیان در روز تأثیر مفیدی درمان برخی اختلالات سوءهاضمه از جمله ترش کردن دارد.
زیره خاصیت ضد درد دارد و نوشیدن دم کرده آن در کاهش دردها به ویژه
سردردهای میگرنی مفید است
دیگر خواص زیره
* برای کودکان کم اشتها هم زیره می‌تواند یک اشتهاآور مفید باشد.
* زیره، آنتی‌اکسیدانی قوی است و می‌تواند ماده گیاهی مفیدی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان کولون باشد. زیره سیاه در مقایسه با زیره سبز خاصیت آنتی‌اکسیدان قوی‌تری دارد.
* در طب سنتی زیره به عنوان یک ماده قاعده آور می‌تواند تأثیرات مفیدی در درمان اختلالات قاعدگی و یائسگی زودرس داشته باشد.
* زیره همچنین باعث افزایش ترشح شیر شده و به زنان شیرده توصیه می‌شود برای افزایش شیر از ترکیبات زیره استفاده شود.
* زیره سیاه خاصیت گرم و خشک دارد و نیرو دهنده و تقویت‌کننده عمومی بدن است.
* زیره خاصیت ضد درد دارد و نوشیدن دم کرده آن در کاهش دردها به ویژه سردردهای میگرنی مفید است.
* جویدن زیره راهی برای کاهش بوی بد دهان به ویژه در افراد سیگاری است.
* زیره خواصی دیگری نیز دارد از جمله: ضدالتهاب، تقویت‌کننده قوای جنسی، افزایش‌دهنده تعریق و ادرار و التیام دهنده زخم.
نکات مهم
* برای رسیدن به اثرات درمانی زیره مصرف کم آن (کمتر از یک گرم در روز) کافی است.
* از مصرف زیاد زیره خودداری کنید که مانند تمامی گیاهان دارویی عوارض خواهد داشت.
AREF بازدید : 130 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
خواص بی نظیر کرفس:
كرفس كلیه و مثانه را تمیز می كند . از تولید سنگ كلیه و مثانه جلوگیری می كند و ملین است .
كرفس تقویت كننده معده است.
خوردن كرفس حافظه را زیاد و قلب را پاك می كند و دیوانگی ، جذام و پیسی را برطرف می كند.
كرفس به علت دارا بودن فسفر زیاد ، در ازدیاد هوش مؤثر است .
كرفس در افزایش شیر مادر مؤثر است .
كرفس تقویت كننده اعصاب است.
کرفس منبعی غنی از ویتامین C می‌باشد که از سیستم ایمنی حمایت می‌کند.
اگرچه همه از ساقه کرفس استفاده می‌کنند اما برگ، ریشه و دانه‌های آن نیز می‌توانند بعنوان غذا و همچنین درمانهای طبیعی استفاده گردند.
کرفس به دلیل اینکه فیبر دارد و این ماده برای بدن قابل جذب نیست و به دلیل پر کردن بشقاب غذا، در کاهش وزن نقش دارد.
آب کرفس به همراه لیمو هم برای رفع تشنگی و هم برای کاهش وزن بسیار مناسب است.
کرفس در کاهش فشار خون نقش بسزایی دارد.
AREF بازدید : 127 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
7خاصیت جالب نوشیدن آب گرم
1. آب گرم به هضم غذا کمک می کند.
نوشیدن آب گرم به جذب حداکثر میزان مواد مغذی کمک کرده و هضم را برای بدن آسان می کند.
2. آب گرم بدن را تمیز می کند.
آب گرم به بدن کمک می کند تا سموم مضر بدن را از بین ببرد. بنابراین در نوشیدن آب گرم دست و دلبازی به خرج دهید.
3. باعث زیبایی می شود.
وقتی بدن پاک می شود تاثیر آن بر صورت نیز ظاهر می شود. آب گرم باعث روشن شدن پوست شما می شود . بنابراین بهتر است آب گرم بنوشید تا همیشه ظاهری زیبا داشته باشید.
4. برای گلو خوب است.
گلوی شما مطمئنا برای نوشیدن آب گرم از شما سپاسگذاری خواهد کرد! به نرم شدن گلو و کاهش مشکلات آن که اغلب با نوشیدن آب سرد و خوردن غذای سرد پیش می آید کمک می کند.
5. روده ها را تحریک می کند.
نوشیدن آب گرم به ویژه در صبح روده ها را به فعالیت وا می دارد. برای افرادی که از یبوست رنج می برند یک راه حل طبیعی خوب محسوب می شود.
6. آب گرم برای کسانی که مراقب وزن خود هستند خوب است.
آب گرم معمولا برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند توصیه می شود. آغاز روز با یک لیوان آب گرم شروع خوبی برای روند کاهش وزن است.
7. ذهن را آرام می کند.
باید امتحان کنید تا به این باور برسید. مزایای روانشناختی زیادی برای نوشیدن آب گرم وجود دارد. یک لیوان آب گرم در صبح را به آرامی بنوشید. با این کار شما احساس آرامش و خرسندی خواهید کرد
AREF بازدید : 132 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
اختلالات هورمونی را با "چای نعناع" درمان کنید...
"پس از استفاده چای نعناع میزان هورمون تستسترون که عامل اصلی بروز عوارضی همچون کیست و پرمویی در زنان است تا 29 درصد کاهش می‌یابد..."
نوشیدن روزانه "چای نعناع" موجب تعادل هورمون زنانه می‌شود.
دکتر راضیه مهرپرور متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عدم تعادل در هورمون‌های زنانه و مردانه موجب بروز اختلالات هورمونی می‌شود که افراد می‌توانند با نوشیدن چای نعناع موجب کاهش ترشح هورمون مردانه و منع رشد و افزایش کیفیت و موهای زائد در ناحیه صورت و گردن شوند.
وی اظهار داشت: 5-10 درصد زنان دچار کمیت‌های چند گانه و پرمویی می‌شوند و می‌توانند با مصرف کافی چای نعناع این عارضه را به حداقل برسانند.
مهرپرور اظهار داشت: نتایج آزمایشات نشان می‌دهد که پس از استفاده چای نعناع میزان هورمون تستسترون که عامل اصلی بروز عوارضی همچون کیست و پرمویی در زنان است تا 29 درصد کاهش می‌یابد
AREF بازدید : 178 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
معجزه پای مرغ
روش مصرف پای مرغ,خواص درمانی پای مرغ
این بار و در این مطلب قصد معرفی یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین D و همچنین معرفی خواص درمانی این ماده غذایی که شاید تا به امروز خیلی از ما ها با شنیدن اسم آن مشکل داشتیم چه برسد به مصرف آن،خواهیم پرداخت. طبق تحقیقات انجام شده”پای مرغ” حاوی بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. از همین جهت به افرادی که دچار مشکلاتی مانند :خمیدگی که ناشی از کمبود کلسیم است، پوکی استخوان، آرتروز،نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان،روماتیسم،شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوانها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D را می توان با ااستفاده از این ماده غذایی درمان کرد، که در ادامه به خواص درمانی و روش مصرف آن خواهیم پرداخت.
بسیاری از پزشکان تغذیه و همچنین پزشکان جراح اورتوپدی در بسیاری موارد استفاده از سوپ های مختلف حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران خود توصیه می کنند.
خواص درمانی
• بهترین درمان برای پوکی استخوان
• بهترین درمان برای راشیتیسم
• بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها
• بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش
• بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی
• بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
• بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید
• بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین
• بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان
• بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر
روش مصرف :
مقدار 1 بسته پای مرغ را پس از تمیز و شستشو کرده به همراه 3 تا 4 لیوان آب داخل قابلمه ای قرار داده و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل 4 تا 6 ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم، پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را داخل مخلوط کن ریخته و صافی کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از “عصاره پای مرغ “تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید.
نکته ی مهم : افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
7خاصیت جالب نوشیدن آب گرم 1. آب گرم به هضم غذا کمک می کند. نوشیدن آب گرم به جذب حداکثر میزان مواد مغذی کمک کرده و هضم را برای بدن آسان می کند. 2. آب گرم بدن را تمیز می کند. آب گرم به بدن کمک می کند تا سموم مضر بدن را از بین ببرد. بنابراین در نوشیدن آب گرم دست و دلبازی به خرج دهید. 3. باعث زیبایی می شود. وقتی بدن پاک می شود تاثیر آن بر صورت نیز ظاهر می شود. آب گرم باعث روشن شدن پوست شما می شود . بنابراین بهتر است آب گرم بنوشید تا همیشه ظاهری زیبا داشته باشید. 4. برای گلو خوب است. گلوی شما مطمئنا برای نوشیدن آب گرم از شما سپاسگذاری خواهد کرد! به نرم شدن گلو و کاهش مشکلات آن که اغلب با نوشیدن آب سرد و خوردن غذای سرد پیش می آید کمک می کند. 5. روده ها را تحریک می کند.نوشیدن آب گرم به ویژه در صبح روده ها را به فعالیت وا می دارد. برای افرادی که از یبوست رنج می برند یک راه حل طبیعی خوب محسوب می شود. 6. آب گرم برای کسانی که مراقب وزن خود هستند خوب است. آب گرم معمولا برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند توصیه می شود. آغاز روز با یک لیوان آب گرم شروع خوبی برای روند کاهش وزن است. 7. ذهن را آرام می کند. باید امتحان کنید تا به این باور برسید. مزایای روانشناختی زیادی برای نوشیدن آب گرم وجود دارد. یک لیوان آب گرم در صبح را به آرامی بنوشید. با این کار شما احساس آرامش و خرسندی خواهید کرد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 132
  • بازدید ماه : 279
  • بازدید سال : 749
  • بازدید کلی : 22,408