loading...
فواید مواد خوراکی
خوش امد گویی

سلام خدمت بازدیدکنندگان عزیز به خاطر بازدید شما متشکرم..!؟لطفا از صفحات دیگر ما هم بازدید کنین ممنونم مدیر سایت؟؟؟

اموزش ورزش در استخر

        

AREF بازدید : 265 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (2)

هل را جدی بگیرید

یکی از چاشنی‌های معطر مورد استفاده در بعضی از غذاها، نان‌ها، شیرینی‌ها و به‌خصوص مرباها، هل است.

البته در مقام مقایسه، هندی‌ها و پاکستانی‌ها بیشترین مصرف‌کننده‌های هل در جهان هستند. شاید جالب باشد بدانید هل، میوه گیاهی از تیره زنجبیل‌هاست و انواع مختلفی شامل هل سیاه، هل سفید و هل سبز دارد که نوع سبز آن عطر تندتری دارد.

برای عطرآگین کردن غذا، شیرینی یا مربا، حتما لازم نیست غلاف آن را باز کرده و دانه‌های سیاه رنگ هل را مورد استفاده قرار دهید؛ میوه هل با همان غلاف نیز به‌اندازه کافی غذاها را خوش طعم می‌کند؛ مگر آنکه طعم جویدن دانه‌های هل در دهانتان را دوست داشته باشید.

علاوه بر این، بعضی‌ها هنگام دم کردن چای معمولی چند دانه هل یا یک عدد میوه هل را در چای می‌ریزند و همراه با آن دم می‌کنند. این چای، هم خوش‌طعم‌تر می‌شود و هم خاصیت درمانی دارد.

- دانه هل تقویت‌کننده معده، ضدنفخ و بادشکن است؛ در ضمن به هضم غذا هم کمک می‌کند.

- از هل به عنوان دارو برای معالجه سرفه، سرماخوردگی و تب استفاده می‌کنند.

- در صورتی که عرق بدبویی دارید یا دهان شما بوی خوبی نمی‌دهد، ۶ گرم هل را- با غلافش- به‌صورت چای دم کنید و در طول یک روز به مرور بنوشید.

- برای درمان استفراغ و تهوع نیز توصیه می‌شود مقداری دم کرده هل مصرف کنید.

- هل تقویت‌کننده قلب و اعصاب نیز هست ولی می‌گویند مصرف زیاد آن هم تپش قلب را افزایش می‌دهد و هم برای بیماری‌های روده و ریه مفید نیست.

- مصرف هل برای رفع سردرد و کاهش حملات بیماری صرع نیز توصیه می‌شود.

 

AREF بازدید : 362 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

با چین و چروک اطراف چشم خداحافظی کنید

پوست اطراف چشم بر اثر خندیدن، دست مالیدن و... دچار چین و چروک می شود. پوست زیر چشم خشک و بی آب می شود و حالت افتادگی پیدا می کند. پوست دور چشم، حساس ترین پوست در صورت است. سازندگان کرم های دور چشم مدعی اند که محصولاتشان چین و چروک زیر چشم را کاهش می دهد یا از بین می برد یا روند پیری را متوقف می کند اما واقعیت امر چیز دیگری است. در واقع اگر چه این کرم ها به مرطوب کردن پوست دور چشم کمک می کند اما راه متداول برای از بین بردن چین و چروک نیست. علاوه بر آن بیشتر این کرم ها بیش از حد غنی است و باعث تحریک پوست دور چشم می شود. خوشبختانه، محصولات طبیعی مانند گیاهان می تواند پوست را نرم و مرطوب کند بدون این که اختلالی در پوست ایجاد کند.

درمان خانگی:

گل یا گیاه قاصدک به طور طبیعی از پوست سم زدایی می کند و تصفیه کننده خون و سیستم لنفاوی است. این گیاه در شادابی پوست موثر است.
کمی شیر را با شکر قهوه ای بجوشانید. کاملاً هم بزنید و پس از خنک شدن با پنبه روی پوست بمالید. این کار باعث تمیز شدن سطح پوست و کاهش چین و چروک زیر چشم می شود.

کیسه چای مرطوب را در یخچال قرار دهید و پس از خنک شدن در قسمت زیر چشم که چین و چروک دارد، قرار دهید. تکرار آن چین و چروک را کم خواهد کرد.

آب آناناس، یکی از عالی ترین درمان ها برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم است. کافی است با دست یا پنبه آب آناناس را روی پوست چین خورده بمالید. بررسی های پزشکی متعدد ثابت می کند مالیدن آب آناناس اسید آلفاهیدروکسی چین و چروک را به طور چشمگیری کاهش می دهد. آب آناناس حاوی برومیلین است که نوعی اسید طبیعی محسوب می شود.

گیاه رزماری و دم اسبی نیز به پوست ظاهر نرم می دهد.

نصف قاشق مرباخوری عسل و برشی از سیب زمینی را به حالت پوره دربیاورید و زیر چشم بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب بشویید. چین و چروک های ریز از بین می رود. خط های تیره نیز در صورت استفاده منظم طی چند هفته کم می شود.

مالیدن آب آلوئه ورا نیز در از بین رفتن چین و چروک موثر است.

مالیدن آب لیمو با پنبه روی چین و چروک های زیر چشم نیز بسیار مفید است. این کار را روزی ۲ بار انجام دهید ترجیحاً یک نوبت صبح پس از بیدار شدن از خواب و یک نوبت قبل از خواب.

گلاب علاوه بر از بین بردن چین و چروک باعث جوان سازی پوست زیر چشم هم می شود. حداقل روزی یک بار مقداری گلاب روی پوست بمالید.

مالیدن یخ،راه دیگری برای کاهش دادن چین و چروک زیر چشم است. هنگام مالیدن یخ روی چین و چروک آن را بچرخانید.

روغن هسته انگور دارای خاصیت مغذی، نرم کننده و مرطوب کننده است و برای از بین بردن چین و چروک نیز مفید است.

مالیدن سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست زیر چشم می شود و چین و چروک ها را کم می کند. برای به دست آوردن نتیجه مثبت، این کار را مرتب انجام دهید.

روغن کرچک، یکی از بهترین مواد مرطوب کننده برای زیر چشم به حساب می آید. ابتدا دست و صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. انگشتان خود را آغشته به روغن کنید و زیر چشم بمالید. برای کسب بهترین نتیجه، این کار را قبل از خواب انجام دهید. تکرار این کار نه تنها چین و چروک را از بین می برد بلکه پوست را جوان و نرم می کند.

در مصر قدیم، برای از بین بردن چین و چروک کنار دهان و چشم، از روغن بادام شیرین و روغن طبیعی و صمغ کندر استفاده می کردند. این روغن را به آرامی، روزی ۲ بار اطراف چشم و دهان ماساژ دهید تا پوست نرم شود.

استفاده از روغن نارگیل، نتیجه سریع تری می دهد که طی کمتر از یک هفته آشکار می شود. این روغن علاوه بر این که چین و چروک زیر چشم را از بین می برد، باعث نرمی پوست هم می شود.

انگور برش زده را روی چین و چروک بمالید تا اسیدهای موجود در آن پوست زیر چشم را سفت کند.

برای به دست آوردن نتیجه بهتر، بگذارید آب انگور به مدت ۱۵دقیقه روی پوست بماند.

به اندازه کافی آب بنوشید و زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید. از آن جا که چشم قسمت حساس بدن است، توصیه می شود، ابتدا مقدار کمی از مواد را روی پوست دست امتحان کنید تا از واکنش نشان ندادن آن مطمئن شوید.

مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه های تازه و سبزی های سرشار از ویتامین C،E، فیتوفنولز و فلاوانوئید مفید است.

خواب کافی و دوری از استرس، علایمی از جمله سیاهی دور چشم، چین و چروک و پف زیر چشم را کاهش می دهد.

ویتامین E نیز تاثیر چشمگیری در از بین بردن چین و چروک دارد. کافی است از روغن ویتامین E استفاده کنید یا قرص حاوی روغن ویتامین E را کمی سوراخ کنید و اطراف چشم بمالید.

آب خیار، حاوی ماده طبیعی است که علاوه بر سفت کردن، پوست زیر چشم را صاف و نرم نیز می کند

 

AREF بازدید : 197 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

كمبود ویتامین B۱ موجب بداخلاقی و كاهش حافظه می‌شود.

ویتامین B۱ برای تهیه انرژی از مواد غذایی و به ویژه از مواد قندی یا كربوهیدرات‌ها در بدن لازم است.

كمبود ویتامین B۱ موجب افسردگی، بداخلافی، كاهش حافظه و تمركز و همچنین احساس خستگی می‌شود.

از آنجا كه سلول‌های عصبی منحصراً از گلوكز برای تأمین انرژی خود استفاده می‌كنند، در كمبود این ویتامین علائمی از قبیل افسردگی، بداخلافی، كاهش حافظه و تمركز و همچنین احساس خستگی ظاهر می‌شود.
این ویتامین در غذاهایی از قبیل غلات صبحانه، نخودفرنگی، تخمه آفتابگردان، ارزن، جوانه گندم، كنجد، سویا، آجیل به خصوص بادام هندی، بادام، گردو، حبوبات از جمله نخود، لوبیا، عدس، گندم سبوس‌دار، سیب‌زمینی، گندم سیاه یا چاودار وجود دارد.

كمبود ویتامین B۳ یا نیاسین نیز منجر به علائم جسمی و روحی می‌شود كه مهمترین آنها زوال عقل است و حتی كمبود آن به مرگ نیز می‌انجامد.

علائم عصبی ناشی از كمبود آن شامل كاهش حافظه، آشفتگی‌های روحی، افسردگی و اضطراب است. به عنوان منابع غذایی آن می‌توان مخمر آبجو، پنیر، بادام زمینی، كنجد، برنج قهوه‌ای، آرد سبوس‌دار، جوانه گندم و نان سبوس‌دار، جو و حبوبات (به ویژه نخود) را اسم برد.

AREF بازدید : 163 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

چگونه از بوی سیر رهایی یابیم؟

اگرچه ممکن است بتوانید ترکیباتی که منجر به ایجاد بوی بد سیر در دهان می شوند را خنثی کنید ولی همچنان بوی این ترکیبات سولفور از طریق ریه و بازدم شما به مشام می‌رسند. اما اثر بخشی این درمانها قابل بحث است چرا که تا حد قابل ملاحظه‌ای بوی سیر را کاهش خواهند داد.

موثرترین راه خلاص شدن از بوی سیر حذف مکانیکی ذرات سیر و ترکیبات فرار سولفور از دهان است. این عمل با مسواک زدن دندانها، کشیدن نخ دندان، استفاده از دهانشویه و تمیز کردن زبان با مسواک و یا وسایل مشابه، تا حدودی امکان پذیر است. تمیز کردن زبان نیز گام بسیار مهمی در از بین بردن ترکیبات سولفور از دهان است.

لیست زیر موارد دیگری است که قبل یا بعد از انجام موارد بالا در از بین بردن بوی سیر به شما کمک خواهد کرد اما به خاطر داشته باشید هیچ کدام از این گزینه ها نمی تواند جایگزین حذف فیزیکی ذرات سیر گردد. اگر این موارد را بدون از بین بردن ذرات سیر انجام دهید، تنها مدت زمان کوتاهی از شر بوی سیر رهایی می یابید و این بو مجدداً باز می‌گردد.

*جعفری: در بسیاری از دستورهای غذایی که سیر در آن به کار رفته از جعفری نیز استفاده می شود چرا که جعفری در خنثی سازی بوی سیر موثر است. شما می توانید پس از مصرف سیر مقداری جعفری در دهان خود بگذارید و آن را برای مدتی بجوید.

*هل، نعنا، رازیانه، میخک و دانه رازیانه: این دانه ها و گیاهان شبیه به جعفری در پوشاندن و خنثی کردن بوی سیر بسیار موثرند.

*لیمو: این عضو خانواده مرکبات نیز در خنثی‌سازی بوی سیر بسیار موثر بوده و دارای خواص زد باکتری است. شما می‌توانید پس از مصرف سیر یک تکه لیمو را دهان گذاشته و بمکید. شستن دست ها با آب لیمو نیز در حذف بوی سیر از دست به شما کمک کند.

*نوشیدن چای: چای به خصوص چای سبز و چای نعنایی حاوی پلی فنول است که به کاهش ترکیبات فرار گوگرد کمک می کند. پس نوشیدن چای را همراه یا پس از مصرف سیر امتحان کنید و تاثیر آن را مشاهده کنید.

*آدامس بدون قند: جویدن آدامس بدون قند نیز در پوشاندن بوی سیر و یا حتی بیرون راندن ذرات آن که ممکن است در بین دندان ها باقی مانده باشد موثر است.

*نوشیدن شیر: در یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۰ ثابت شد که نوشیدن شیر در کاهش بوی بد سیر تاثیر بسزایی دارد. بر اساس استدلال موجود مقدار چربی موجود در شیر به خنثی کردن بوی سیر کمک می کند و بر همین اساس شیر پرچرب از شیر کم چرب موثرتر خواهد بود و این تاثیر زمانی بیشتر می‌شود که شیر با سیر مخلوط شده و به همراه هم مصرف شوند.

*جویدن دانه‌های قهوه: افراد مختلفی گزارش داده اند که جویدن دانه های قهوه به کاهش تنفس بدبوی ناشی از بوی سیر کمک شایانی می‌کند.

*استفاده از قرص‌های بی‌بوی مکمل سیر: اگر سیر را فقط به خاطر وجود خواص درمانی آن مصرف می‌کنید می‌توانید به مصرف قرص‌های مکمل سیر به عنوان جایگزین آن فکر کنید.

AREF بازدید : 1842 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)
داروهاي گياهي براي درمان عفونت های عمومی بدن

*نسخه اول :پولک نوعی گیاه دارویی انتی بیوتیک است.روزانه مقداری پولک را در آب سرد شستشو کنید و سپس در 4 لیوان آب به مدت 3 دقیقه بجوشانید و یک ساعت دم بکشانید و از صافی بگذرانید و بعد هر وقت خواستید ، میل نمایید.


*نسخه دوم :گل گاو زبان-پولک-گل بابونه-مرزنجوش-اسطوخودوس-پونه

شبها به هنگام خواب ، حدود نیم ساعت با گیاهان فوق بخور نمایید.

*نسخه سوم :گل گاو زبان-پولک اعلاء -گل بابونه - مرزنجوش-اسطوخودوس -پونه

روزانه ، مقداری از گیاهان فوق را در قوری چینی بریزید و 3 لیوان آب جوش به قوری اضافه نمایید تا به مدت 45 دقیقه دم بکشد ، سپس از صافی بگذرانید و هر گاه خواستید ، میل کنید
AREF بازدید : 145 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

هفت ضد‌کلسترول برای داشتن قلبی سالم

کلسترول بالای خون یکی از عارضه‌هایی است که نتیجه مستقیم عادات غذایی بد و رعایت‌نکردن رژیم‌های غذایی و توصیه‌های طبیعت‌درمانگران در پرهیز از مصرف مواد غذایی مضر است.

غذاهای آماده مانند سوسیس، کالباس، پیتزا، مواد لبنی پرچرب، انواع شیرینی‌جات، کلوچه، کیک، انواع سس‌های مایونز وروغن‌های حیوانی، روغن نباتی جامد و کره، دل، جگر، قلوه، مغز وگوشت‌های پرچرب ازجمله مواد غذایی‌ای هستند که استفاده مداوم از آنها باعث بالا رفتن کلسترول خون و در نتیجه تصلب شرایین و انواع بیماری‌های دیگر می‌شود.

در مقابل اما طبیعت‌درمانگران براساس پژوهش‌های خود نشان می‌دهند که اندازه کلسترول کسانی که در سبد غذایی خود از غلات کامل، میوه و سبزیجات زیادی مصرف می‌کنند بسیار کمتر است.

اما هفت نسخه متخصصان تغذیه و طبیعت‌درمانگران برای مبارزه با کلسترول بالا به این شرح است:
مصرف پیاز، سیر، ذرت شیرین، لوبیا سبز، لوبیاهای خشک و حبوبات دیگر به‌خاطر فیبرهای موجود در لوبیاها و نقش آنها در کاهش میزان کلسترول نخستین پیشنهاد است.

پیشنهاد دیگر مصرف روزانه هویج است که درکاهش کلسترول بد خون (ldl) مؤثر است. سومین پیشنهاد مصرف نان سبوس دار است که از آرد کامل تهیه شده است.

مصرف جو دو سر به‌دلیل دارا بودن فیبرهای حلال و سویا که سرشار از چربی‌های مفید، فیبرها و استرول است 

پیشنهاد دیگر استفاده از روغن زیتون، روغن کانولا، روغن آفتابگردان، مارگارین غیرهیدروژنه، روغن کتان، روغن سویا و کره بادام زمینی به جای انواع روغن‌های نباتی جامد و کره‌ها

پیشنهاد مهم دیگر برای افرادی است که می‌خواهند قلبی سالم داشته باشند. از مصرف میوه‌هایی چون سیب، پرتقال، گلابی، موز و میوه‌های خشکی مثل انجیر، آلوخشک و زردآلوی خشک نیز برای کنترل کلسترول خون نباید غافل شد.

پیشنهاد دیگر برای داشتن قلبی سالم مصرف بادام، گردو و دانه‌هایی مثل کنجد و تخم آفتابگردان است چراکه پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف چند مشت از این دانه‌ها و مغزها در هفته خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان 25درصد کاهش می‌دهد.

 

AREF بازدید : 155 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (1)

آشنایی با خواص آلبالو

گیلاس ترش (sour Cherry) از میوه‌های فصل تابستان است

که هم به صورت خام به عنوان میوه، مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم از آن در غذاها، دسرها و شیرینی‌های مختلف فصل استفاده می‌کنند. البته از مربا و شربت خوشمزه آن نیز نمی‌توان به‌راحتی گذشت؛ به خصوص اینکه شربت آلبالو خاصیت عطش‌زدایی نیز دارد.
درضمن، بعضی‌ها برای رفع تشنگی، آب آلبالو را به شربت آن ترجیح می‌دهند. از طرف دیگر، این میوه طبیعتی سرد دارد؛ بنابراین خوردن آن به افراد گرم‌مزاج توصیه می‌شود. به‌طورکلی آلبالو، سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی گوناگونی به خصوص ویتامین C و مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است.

خواص درمانی:

- آلبالو باعث کاهش فشار خون می‌شود، بنابراین مصرف آن برای افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند مفید است؛ علاوه بر این، غلظت خون را کم می کند و برای رفع مشکل کم‌خونی توصیه می‌شود.

- آلبالو خاصیت صفرابری دارد و به دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا کمک می‌کند. البته می‌گویند اگر آب یا مربای آلبالو با کمی رازیانه مخلوط شود، برای دفع سنگ مثانه و رفع‌سوزش مجاری ادرار مفید است.

- این میوه، نیروبخش بوده است و اثر ضدعفونی‌کننده بر روده‌ها دارد و در ضمن ورم معده را نیز کم می‌کند.
- آلبالو به طور کلی برای درمان رماتیسم، تصلب شرایین، ‌نقرس و پیوره دندان مفید است.
- با توجه به اینکه آلبالو قندخون را کاهش می‌دهد، دیابتی‌ها می‌توانند آن را باخیال راحت مصرف کنند.
- این میوه ادرارآور بوده ، برای رفع ورم کلیه مفید است.
- چاق‌ها نیز می‌توانند با خوردن آلبالو خودشان را لاغر کنند. علاوه بر این، آلبالو چربی خون را نیز پایین می‌آورد. 

انرژی=6/8کیلو کالری 
پروتیین=85/.گرم 
قند =16گرم 
کلسیم=50میلی گرم
فسفر=20میلی گرم 
آهن= یک میلی گرم
ویتا مینC حدود 5 ‍میلی گرم
ویتامین A حدود IU400

AREF بازدید : 129 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (1)

آشنایی با خواص خاکشیر

فصل تابستان که می‌رسد مصرف شربت خاکشیر در میان مردم بیشتر می‌شود زیرا خاکشیر از زمان‌های گذشته کاربرد داشته و بهترین کاربرد آن به خاطر خاصیت ضدعفونی‌ کننده‌ آن است.

خاکشیر گیاهی است علفی یک ساله یا دو ساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر نیز می‌رسد ، قسمت پایین گیاه کرک‌دار و بالای آن بدون کرک است.

تخم این گیاه که همان خاکشیر است ریز و کمی دراز و معمولا به دو رنگ وجود دارد یکی از آنها قرمز که دارای طعم کمی تلخ است و دیگری به رنگ قرمز تیره است.

ترکیبات شیمیایی

خاکشیر دارای تعدادی اسید چرب مانند اسید لینوئیک،‌اسید لینولنیک، اسید اولئیک،‌اسید پالمتیک و اسید استئاریک است.

ضمنا در خاکشیر اسانس روغن فراری وجود دارد که دارای مواد بنزیل و ایزوسیانات است.

دامنه انتشار این گیاه اغلب نواحی کشور مخصوصا مناطق شمال و رشته کوه‌های البرز است.

خواص خاکشیر

این گیاه را به صورت خیس کرده استفاده می‌کنند و در موارد جراحات و تب‌های زیاد بسیار موثر است و همچنین بو داده آن اسهال‌های سخت را درمان می‌کند.

خاکشیر التهاب کلیه را برطرف می‌کند و برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی مفید است.

خاکشیر تب‌بر و ادرارآور است و از دیگر خواص این گیاه می‌توان به درمان سرخک و مخملک اشاره کرد.

این گیاه نیز برای رفع گرفتگی صدا مفید است و از گل‌ها و برگ‌های آن می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.

برای برطرف کردن جوش‌های صورت که به علت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می‌شود باید جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرد و هر روز صبح ناشتا به مدت دو هفته خورد تا جوش‌ها از بین بروند.

بعضی از افراد هنگامی که خاکشیر می‌‌خورند ، ممکن است سردرد بگیرند. این افراد باید خاکشیر را با کتیرا بخورند.

 

AREF بازدید : 194 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)

بيست معجزه عسل و دارچین

در اين مقاله با عسل و دارچين، درمان کننده بسياری از بيماری ها آشنا می شويم.

١ . درمان بیماری قلبی :
مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.

٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات :
مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.

٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت):
روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب،مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.

٤ . جلوگیری از ریزش مو:
قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ،یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

٥ . از بین بردن عفونت مثانه:
٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید.این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.

٦ . درمان درد دندان:
مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

٧ . کاهش کلسترول:
٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.

٨ . درمان سرماخوردگی:
به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.

٩ . درمان ناباروری:
برای برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند. 

١٠ . درد معده:
مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده،زخم معده را نیز درمان می کند.

١١ . تقویت سیستم ایمنی:
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند.دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.

١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه:
قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم میکند.

١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا:
دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد .

١٤ . افزایش طول عمر:
مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود.مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

١٥ .برطرف کردن جوش صورت:
قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته،جوش ها را از بین می برد.

١٦ . درمان عفونت های پوستی:
قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.

١٧ . درمان سرطان:
تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است.بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.

١٨ . از بین بردن خستگی مفرط:
مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.

١٩ . از بین بردن بوی بد دهان:
شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.

٢٠ . مشکل شنوایی:
مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.
شایان ذکر است،عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.

AREF بازدید : 333 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (1)
دانه ای معجزه آسا برای درمان دیابت ، سرطان وآسم

چه کسی می توانست حدس بزند یک دانه ی کوچک سیاهرنگ بتواند به بهبود سرطان ، صرع و کاهش مقاومت به انسولین کمک کند.

در حقیقت Nigella sativaیا سیاه دانه که بعنوان seed of blessing یا دانه ی موهبت معروف است یک تسکین دهنده ی گیاهی است که برای درمان تعداد زیادی از بیماریهای مزمن قابل استفاده است. این دانه ی گیاهی توانایی زیادی در ایجاد تعادل و توازن سلامت در بدن دارد و این گیاه مجدداً به دلایل خوبی دردنیای مدرن امروزی تجدید حیات گردید.

این دانه ی سیاهرنگ توسط فراعنه ی مصر بعنوان دانه ای گرانبها انگاشته می شد و پژوهشگران معاصر قدر ومنزلت وارزش آنرا کشف کردند.

استفاده از روغن سیاه دانه درفرهنگ باستان رایج بوده و برای اولین بار 3300 سال پیش استفاده از آن گزارش شده است. یک شیشه از روغن سیاه دانه در مقبره ی توتان خامون یافت گردید آنها عقیده داشتند این روغن در زندگی بعد از مرگ آنها بسیار مهم خواهد بود و ملکه نفرتی تی از روغن سیاه دانه برای زیبایی و براق نمودن موها و داشتن پوست زیبای خود استفاده می کرده است . پزشکان مصری روغن سیاه دانه را برای مشکلات مختلفی تجویز می کردند از سوء هاضمه تا سردرد، سرما خوردگی و عفونت .

امروزه محققین مجدداً این دانه را کشف کردند واز پتانسیل بالقوه ی درمانی آن پرده برداشتند. تعدادی از بیماریهایی که سیاه دانه دربهبود آنها موثر است به شما معرفی می گردد:

- دیابت نوع 2: درآزمایشاتی که بروی حیوانات درمورد تحمل گلوکز و کاهش وزن بدن انجام گرفت، استفاده از عصاره ی آبی سیاه دانه بصورت خوراکی موجب بهبود آزمایش تحمل گلوکز و کاهش وزن بدن گردید. محققین دریافتند عصاره ی این دانه موجب جلوگیری از جذب قند در روده و در نتیجه کاهش مقدار قند در خون می شود.

- سرطان:از آنجائیکه روغن سیاه دانه مملو از beta-elemene ،thymoquinone sitosterolbeta-می باشد، این روغن یک عامل قوی ضد سرطان محسوب می شود. این روغن از استرس اکسیدایتو جلوگیری می کند و سبب القاء مرگ سلولهای سرطانی و بهبود سیستم ایمنی می شود. در چندین تحقیق تأثیر این روغن بر سرطان پانکراس، کولون وسینه ثابت شده است.

- صرع :درمطالعه ای که بروی 23 کودک انجام گردید تأثیر این دانه درکاهش تعداد حملات صرع مشخص شد. درطی 4 هفته تحقیق به شرکت کنندگان یا عصاره ی سیاه دانه یا پلاسبو داده شد. در کسانیکه از عصاره ی سیاه دانه استفاده کرده بودند بطور مشخصی تعداد دفعات تشنج کاهش یافته بود.

سیاه دانه علاوه بر خواص فوق دارای خواص دیگری نیز می باشد: دارایخاصیت ضدالتهابی، ضد باکتریایی، ضددرد، ضد قارچ، ضدویروس، ضدانقباض و تشنج و خاصیت آنتی اکسیدانی است.

علاوه بر این سبب بهبود فشارخون ، آسم، بهبود زخم ها، گلودرد حاد و محافظت در برابر عفونت های MRSAمی شود. علاوه بر این سیاه دانه باعث تغذیه ی بدن و کاهش خستگی ، برطرف نمودن مشکلات پوستی نظیر اگزما ، آکنه و سوریاسیز می شود . دردرمان اسهال خونی، اسهال، یبوست و سایر اختلالات گوارشی بکار می رود.

اگرشما تصور می کنید سیاه دانه یک دانه ی معجزه آسا است درست فکر کرده اید با چنین انبوهی از خواص درمانی ، این گیاه واقعاً یک معجزه ی درمانی طبیعی است.  
AREF بازدید : 71 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (1)
فواید گیاه آلوئه ورا

وقتی به آلوئه ورا فکر می کنیم, اولین چیزی که معمولا به ذهنمان می رسد این است که با استفاده از آن سوختگی آفتاب را التیام بدهیم. بهر حال, این گیاه آبدار و در دسترس در سرتاسر کره زمین, کاربردهای گسترده ای دارد که می تواند برایسلامتی تان شگفت انگیز باشد.

نظرتان عوض می شود وقتیکه بدانید این گیاه بیش از ۷۵ نوع مختلف, مواد مغذی, ویتامین ها, مواد معدنی, آنزیم ها, قندها, ترکیبات فنل, اسیدهای آمینه, و خیلی مواد دیگر که برای سلامتی مفید می باشند را دارد.

در ادامه ۱۰ فایده آلوئه ورا که احتمالا در موردش نمی دانید آورده شده است:

آیا می دانستید آلوئه ورا می تواند به از بین رفتن آکنه کمک کند؟ یا که تجویز خوراکی (عصاره) آلوئه ورا می تواند یک مکمل مفید برای پایین آوردن قند خون بیماران دیابتی باشد؟ حتی می تواند بدلیل فعالیت آنتی اکسیدان باورنکردنی اش به پیشگیری از بیماری های خاص کمک کند.

1- پیشگیری از بیماری

گیاهان آلوئه ورا حاوی مقدار شگفت آوری از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد در بدنتان (مولکول های انفعالی مسوول پیری و آسیب های سلولی) مبارزه می کنند, آنها را خنثی می کنند و از سلول های آنها در برابر تشدید بیماری هایی مانند سرطان جلوگیری می کنند.

آیا تابحال به این فکر کردید که سن گیاه آلوئه ورا هم می تواند در سلامتی تان تاثیر داشته باشد؟ بر اساس یک مطالعه بسیار جالب از کشور چین نشان داد که هر چه گیاه آلوئه ورا مسن تر باشد (Aloe Barbadensis), آنتی اکسیدانهایش قوی تر/فعالیت مهار رادیکال های آزادش بیشتر است! مخصوصا, مطالعه نشان داد که عصاره آلوئه ورا ۳ ساله ۷۲٫۱۹% در برابر مهار فعالیت های رادیکال های آزاد قوی تر عمل می کند, آلوئه ورای ۲ ساله و ۴ ساله نیز به حالت مقایسه ای مورد آزمایش قرار گرفتند(۱). در واقع, ثابت شد که آلوئه ورا حاوی ترکیبات فعال متفاوت و ترکیبات فعال آنتی اکسیدانی با درجات متفاوت در مراحل مختلف رشد گیاه آلوئه ورا می باشد. پس مطمئن شوید برای استفاده از حداکثر مزایای سلامتی گیاه آلوئه ورا, حتما چند ساله باشد.

2- کمک به هضم غذا

آلوئه ورا حاوی ۸ آنزیم متفاوت است که برای هضم غذا معجزه می کند. مخصوصا, آنزیم های موجود در آلوئه ورا به تجزیه قند های غذا و چربی ها کمک می کند, که در نهایت کمک به هضم غذا و جذب مواد غذایی می کند. برخی از این آنزیم ها لیپاز و پروتئاز نامیده می شود، و کارش کمک به تجزیه مواد غذایی و هضم غذا است.

3- حاوی آمینو اسیدهای ضروری

می دانستید که گیاه آلوئه ورا حاوی ۱۹ آمینو اسید از ۲۰ آمینو اسید ضروری برای بدن است. بصورت طبیعی, بدن ما فقط ۱۲ آمینو اسید حیاتی را تولید می کند. ۸ آمینو اسید باقیمانده (که بعنوان “آمینو اسیدهای حیاتی” شناخته می شوند) از طریق غذا و نوشیدنی ها تامین می شوند. بنابراین مرتبه بعدی که نوشیدنی “آلوئه ورا” را در فروشگاه دیدید, ایده بدی نیست که یکی را تهیه کرده و مصرف کنید.

4- کمک به درخشان شدن پوست

همه ما در مورد معجزه “مواد آرایشی معدنی” تابحال شنیده ایم, اما گمان نمی کنم که شنیده باشید که آلوئه ورا حاوی ۱۰ ماده معدنی مفید برای پوست است {و بسیار از مواد آرایشی معدنی ارزانتر است!}. مواد معدنی حیاتی شامله کلسیم، کروم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم، فسفر، سدیم و روی است. بنابراین ایده بدی نیست که عصاره آلوئه ورا را قبل از خواب بروی پوست صورتتان بگذارید تا در صبح پوست تان تازه شود و درخشندگی دوست داشتنی پیدا کند.

5- کمک به درمان آکنه (جوش صورت)

همانطور که قبلا ذکر شد، آلوئه ورا شامل مجموعه ای از مواد معدنی می باشد، که یکی از آنها روی است. روی اغلب در بسیاری از ویتامین های طبیعی و محصولات مراقبت از پوست یافت می شود. استعمال آلوئه ورا چه بصورت خوراکی و چه بصورت موضعی می تواند به درمان آکنه کمک کند. روی میزان چربی های طبیعی, یا sebum, که در پوست ما تولید می شود را کاهش می دهد. همچنین به بهبود جای آکنه های توسعه یافته کمک می کند. بعضی تحقیقات ثابت کرده است که شکل گیری آکنه اصلا بدلیل کمبود روی در رژیم غذایی می باشد.

6- درد را کاهش می دهد

آلوئه ورا حاوی آنزیم های (پروتئین) فراوانی است, اما یکی از آنها بصورت خاص مسوول کاهش درد می باشد. نامش kinase, است و بصورت خاص وقتیکه برای کاهش درد بروی پوست مصرف می شود به کاهش التهابات پوستی هم کمک می کند. برخی از آنزیم های دیگر در آلوئه ورا وجود دارد که باعث هضم بافت های مرده در زخم ها می شود, و فرصت بیشتری برای بهبود زخم فراهم می کند, اما kinase شناخته شده ترین شان است.

7- تعمیر پوست بر اثر سرما زدگی

هیچ چیز بدتر از آسیب مستقیم و غیر مستقیم به علت سرما زدگی نیست. بصورت کلی, چهار مرحله برای سرما زدگی وجود دارد; (الف) بی حسی و قرمزی پوست (ب) تورم، تشکیل یخ، تاول، و آزادی یک ماده شیمیایی به نام “thromboxsne” (ماده شیمیایی آزاد کننده درد و تنگ کننده عروق خونی) (پ) گسترش آسیب به subdermis (عمیق ترین لایه پوست که استخوان را به پوست متصل می کند، و بافت های عضلانی را با عروق خونی و اعصاب در بر می گیرد) (ت) آسیب عضلانی کامل در نتیجه از دست دادن خون و حتی قانقاریا. (۲).بطور کلی, ثابت شده است که آلوئه ورا سطح “thromboxane” را کاهش می دهد (یعنی درد) و بصورت بالینی برای درمان تاول های شدید که آسیب های ساختاری وارد کرده اند استفاده شده است (۳,۴).

یک مطالعه کارآزمایی بالینی جالب نشان داده است که مصرف موضعی کرم آلوئه ورا برای انسان منجر به بهبودی کامل ۶۸% از بیماران مبتلا به آسیب بافتی شده است. در مقابل, تنها ۳۳% از بیماران دیگر که مبتلا به انواع دیگر آسیب های ناشی از سرما زدگی شدید شده بودند بطور کامل درمان نشدند. یکی دیگر از نتایج تکان دهنده این بود که در گروه اول تنها ۷% بیماران نیاز به قطع عضو پیدا کردند, در مقایسه به ۳۳% گروه دوم (۵).

8- فعالیت ضد-سرطان

همه ما دیگر می دانیم که آلوئه ورا توانایی باور نکردنی برای بهبود زخم, کاهش درد و کمک به شفاف سازی پوست دارد, اما آیا می دانید برخی از محققان دریافته اند که آلوئه ورا یک عامل فعال باور نکردنی برای پیشگیری از تومور مغزی است؟ و هنوز مطالعات در این زمینه کامل نیست که آیا آلوئه ورا توانایی سرکوب سلول های سرطانی را دارد یا خیر, اما یک مطالعه و برخی از نتایج از کشور ژاپن تقریبا این فرضیه را اثبات کرده است (۶). این مطالعه گروه بزرگی از بیماران مبتلا به سرطان ریه و سیگاری ها را در کشور ژاپن بررسی کرده است و متوجه شدند که مصرف ‘عصاره’ آلوئه ورا, از سرطان ریه جلوگیری می کند (سرطان در منطقه تنفسی) و همچنین گفته شده از سرطان روده بزرگ و معده نیز جلوگیری می کند (۶).

6- رشد مو

آلوئه ورا از طریق افزایش گردش خون در پوست سر رشد موها را همراه با رشد فولیکول های مو فعال می کند. آلوئه ورا حاوی یک نوع آنزیمی است که به رشد موها در برخی از مردم کمک می کند. همچنین با متعادل کردن سطح pH پوست سر, آنرا پاکسازی می کند. وقتیکه پوست سر تمیز و گردش خون مناسب شد, دیگر هیچ چیزی نمی تواند مانع رشد و احیای موهای سر بشود.

10- کاهش قند خون

دیابت یک نوع اختلال در سوخت و ساز کربوهیدرات است که با اختلال در ترشح انسولین بروز می کند (مثلا برای غده پانکراس بدنتان سخت است که قند را تبدیل به انرژی کند). بهر حال, علل, علائم بیماری و شیوه درمان متفاوت هستند که باید با دقت نسبت به این بیماری توجه کرد. بهر حال, یک مطالعه جالب آلوئه ورا را برای افراد مبتلا به دیابت مفید تلقی کرده است, و یا کسانی که مشکل در کنترل هوس قند / قند خون شان دارند. این بررسی شامل بیش از ۳۰۰۰ بیمار هند دیابتی “خفیف” است و کاهش در سطح قند خون ۹۰% از این افراد بعد از مصرف نانی که ژل آلوئه ورا در آن گنجانیده شده بود مشاهده گردید (۷).

کاهش بهبود زخم ها از دیگر علائم دیابت است. کشف شده است که آلوئه ورا تاثیر شگرفی-در کاهش التهابات در موش آزمایشگاهی که توسط مواد شیمیایی به دیابت مبتلا شده بود داشته است {واقعا عالی!}. در آزمایش بعدی, برداشتن و ایجاد زخم در موش های صحرایی که با مواد شیمیایی آلوده به دیابت شده بودند, پس از درمان موضعی و خوراکی ژل آلوئه ورا بسرعت در مقایسه با درمان سنتی کاهش زخم در بیماران دیابتی, بهبود یافتند.(۸)

همانطور که می بینید, گیاه آلوئه ورا مزایای زیادی را در برگهای لاغر خود دارد. احیا, پاکسازی, شفا بخشی, نیرو بخشی و سم زدایی, آلوئه ورا می تواند به خانه تان وارد شود و تاثیر فراوانی بروی سلامتی تان داشته باشد. 
AREF بازدید : 130 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)
هر روز سیب بخورید تا 17 سال جوان‌ شوید!

محققان با انجام تحقیقی دریافتند که خوردن روزی یک سیب می تواند اثر معجزه بخشی داشته باشد و باعث شود انسان در میان سالی 17 سال از هم سن های خود جوان تر به نظر برسد.

محققان دانشگاه سلطنتی لندن این تحقیقات را با حضور زنان 25 تا 45 ساله ای انجام دادند که به توصیه آنها هر روز یک عدد سیب می خوردند. محققان با مقایسه داده ها، وضع سلامتی زنان را پس از 25 سال بررسی کردند و متوجه شدند وجود تنها یک سیب در رژیم غذایی روزانه چه تاثیر شگرفی دارد. محققان خاطر نشان کردند: وجود پلی فنول ها و فلاونوئیدها در این میوه که روندهای اکسیداتیو را در سلول ها منظم می کنند مهمترین عاملی است که موجب تاثیر جوانی و سلامتی بخشی آن می شود.

این آنتی اکسیدان ها موجب بهبود فعالیت قلب، کبد و لوزالمعده و نیز عادی سازی فعالیت روده و دفع سموم می شود و مسلما سلامتی داخلی، بر چهره انسان تاثیر می گذارد. محققان که به اثر معجزه بخش سیب بر سلامتی و زیبایی زنان اطمینان دارند به همه توصیه می کنند این آزمایش جالب را انجام دهند تا در خصوص نتیجه مثبت آن متقاعد شوند.
Photo: هر روز سیب بخورید تا 17 سال جوان‌ شوید! محققان با انجام تحقیقی دریافتند که خوردن روزی یک سیب می تواند اثر معجزه بخشی داشته باشد و باعث شود انسان در میان سالی 17 سال از هم سن های خود جوان تر به نظر برسد. محققان دانشگاه سلطنتی لندن این تحقیقات را با حضور زنان 25 تا 45 ساله ای انجام دادند که به توصیه آنها هر روز یک عدد سیب می خوردند. محققان با مقایسه داده ها، وضع سلامتی زنان را پس از 25 سال بررسی کردند و متوجه شدند وجود تنها یک سیب در رژیم غذایی روزانه چه تاثیر شگرفی دارد. محققان خاطر نشان کردند: وجود پلی فنول ها و فلاونوئیدها در این میوه که روندهای اکسیداتیو را در سلول ها منظم می کنند مهمترین عاملی است که موجب تاثیر جوانی و سلامتی بخشی آن می شود. این آنتی اکسیدان ها موجب بهبود فعالیت قلب، کبد و لوزالمعده و نیز عادی سازی فعالیت روده و دفع سموم می شود و مسلما سلامتی داخلی، بر چهره انسان تاثیر می گذارد. محققان که به اثر معجزه بخش سیب بر سلامتی و زیبایی زنان اطمینان دارند به همه توصیه می کنند این آزمایش جالب را انجام دهند تا در خصوص نتیجه مثبت آن متقاعد شوند. 
AREF بازدید : 143 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)
چرا باید بادمجان بخوریم؟
---------------------------
اگرچه بادمجان از جمله مواد خوراکی پرطرفدار نیست اما این صیفی، سرشار از فیبر خوراکی و انواع ویتامین‌های گروه ب است و انرژی مورد نیاز بدن را تا حد مطلوبی تامین می‌کند.

این صیفی منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که از سلول‌های مغز محافظت کرده و سطح لیپیدها یا همان چربی‌ها را در خون کنترل می‌کند.

بادمجان از جمله مواد خوراکی است که اگر به درستی استفاده شود می‌تواند فوائد زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. این صیفی می‌تواند یکی از مهمترین مواد خوراکی است که خاصیت درمانی و یا حتی پیشگیرانه در برابر ابتلا به سرطان دارد. همچنین بادمجان به دلیل دارا بودن فیبر خوراکی به درمان سرطان روده بزرگ کمک می‌کند.

همچنین از آنجایی که مقدار فیبر موجود در پوست بادمجان بیشتر است باید در مصرف پوست آن دقت کرد.

بادمجان در عین حال از جمله مواد خوراکی است که می‌تواند برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مفید باشد. فیبر موجود در بادمجان باعث می‌شود تا فرد پس از مصرف آن احساس سیری داشته باشد و میزان کالری کمتری در طول روز مصرف کند.

به گزارش ایندین تایمز،‌ بادمجان حاوی مقدار قابل توجهی آب و ترکیبات مفید است و به همین دلیل مصرف آن برای داشتن مو و پوست سالم توصیه می‌شود.

بنابراین در افرادی که پوست و موی خشکی دارند، مصرف این خوردنی مفید می‌تواند تامین‌کننده آب مورد نیاز برای بدن باشد.  
AREF بازدید : 169 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)
خواص نارگیل چیست؟

نارگیل با نام علمی (Cocos nucifera) گیاهی است که ابتدا در جنوب آسیا کشت می ‌شد و در حال حاضر به صورت درخت نارگیل در تمام مناطق استوایی وجود دارد.
مردم اقیانوس آرام از تمام قسمت‌ های این درخت استفاده کرده و آن را به عنوان یک غذای اصلی مصرف می ‌کنند.

درخت نارگیل، درختی است زیبا و تنومند که به صورت قائم رشد کرده و بدون انشعابات می باشد.
برگ های آن بسیار بزرگ و زیبا است.
گلهای این گیاه زرد و نارنجی می باشد.
میوههای نارگیل بیضی شکل و سبز هستند که با یک پوسته سخت قهوه ای پوشیده شدهاند.
در قاعده میوه ی نارگیل سه سوراخ وجود دارد که چشم های نارگیل نامیده می شوند.
گوشت این میوه سفید رنگ و چرب است و درون آن با یک شیره یا مایع شیرین پر شده است.
قسمتهای قابل استفاده:
ریشه، گل آذین و دانه (پوسته، آب و روغن هسته) قابل استفاده می باشند.
ضرب المثلی درباره ی نارگیل بین مردم اقیانوس آرام معروف است که می گوید هر کس که درخت نارگیل می کارد، برای خودش و بچه هایش، لباس، ظرف، نوشابه، غذا و خانه درست می کند. این نشان می دهد که تمام قسمت های این درخت، مفید و قابل استفاده هستند.
فواید قسمت های مختلف درخت نارگیل:
ریشه:
قابض، ادرارآور(مدر) و کرم کُش.
شیره گل:
شیرین و مطبوع، تببُر، مقوی باء(تقویت کننده ی نیروی جنسی)، نشاط آور، مدر و سمّی.
پوسته:
مدر (ادرارآور) و برطرف کننده ی بوی بد
مغز:
شیرین، خنک کننده، روغنی، اشتهاآور، مقوی باء، ملین(ضد یبوست) و نیروبخش
آب:
شیرین و گوارا، خنک کننده، هضم کننده، مقوی باء ، ادرارآور ، کرم کش و نیروبخش
روغن:
شیرین، ضد عفونی کننده، دافع حشرات، هضم کننده، مقوی باء، اشتهاآور و تقویت کننده موی سر
اثرات درمانی نارگیل:
* اسهال:
آب نارگیل یک غذای ایدهآل برای جایگزین کردن مایعات از دست رفته در اسهال می باشد.
* سنگهای ادراری (مانند سنگ مثانه):
برای درمان سنگهای ادراری، گل های نارگیل را خشک کرده و پودر کنید و سپس آن را با ماست بخورید.
* سردرد:
آب نارگیل سردردی را که در اثر تماس زیاد با نور خورشید بروز می کند، تسکین می دهد.
* کرمها:
جوشاندن ریشه نارگیل با مقدار کمی از انقوزه برای پاک سازی و رهایی از کرم های روده بسیار نافع است.
* زخم و جراحت:
روغن کهنه نارگیل، تسکین دهنده سریع زخم ها می باشد.
* استفراغ:
اضافه کردن شکر، عسل و پودر فلفل به آب نارگیل یک ترکیب مطلوب برای پیشگیری از استفراغ می باشد.
* زخمهای دهانی:
غرغره کردن شیره ی حاصل از نارگیل چرخ و رنده شده برای تسکین و معالجه ی زخمهای دهان مفید است.
* خارش:
در خارشهای معمول، شیر نارگیل برای کاهش التهابات سودمند و کاربردی است.
* جای زخم (اسکار):
پوست درخت انجیر مقدس هندی و انجیر معابد را در شیرنارگیل به صورت خمیر در آورده و در سرتاسر زخم ها بمالید. این کار به تسکین و ترمیم پوست به دلیل خاصیت قابض و مغذی بودن این ترکیب، کمک می کند.
* اگزما:
چند عدد سیر را در روغن نارگیل بیندازید و روی شعله گاز قرار دهید تا رنگ آن تیره شود. سپس این سیرها را در روغن نارگیل له کنید. بعد، آن را از صافی رد نمایید. این مخلوط یک ترکیب موثر برای رفع التهابات ناشی از اگزما است.
* رشد موها:
شستشوی موها با شیره نارگیل یک عمل بسیار موثر برای تغذیه قسمت های انتهایی ریشه ی موها است. این کار در بین هندی ها که موهایی بسیار جذاب دارند، شایع است.
چند نکته:
* شیره ی نارگیل با شیر نارگیل متفاوت است. شیره ی نارگیل همان مایع آبکی درون نارگیل است، اما شیر نارگیل از جوشاندن مخلوط مساوی آب و گوشت نارگیل خرد شده حاصل می شود، به طوری که وقتی به حالت کف آلود درآمد آن را از شعله بر می دارند و سپس صاف می کنند.
* نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی، چاق کننده است.
* نارگیل هنگامی که نارس است مقدار بیشتری شیره دارد، ولی به تدریج که میوه می‌ رسد مقدار شیره آن کمتر می شود. پس برای اطمینان از تازه بودن نارگیلی که می خرید، آن را تکان دهید تا صدای شیره ی آن را بشنوید. دقت کنید که نارگیل سنگین تر، تازه تر است.
* این میوه به دلیل گرم بودن ممکن است در گرم مزاجان مشکلاتی ایجاد کند. لذا این گونه افراد باید آن را با میوه‌های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند.
* نارگیل دیر هضم است، بنابراین کسانی که دچار ناراحتی های گوارشی هستند، باید هنگام مصرف آن مراقب باشند.
* با این که روغن نارگیل یک روغن گیاهی است، اما دارای مقدار زیادی چربی اشباع می باشد. به همین دلیل افراد دچار چربی خون بالا و بیماران قلبی نباید از روغن نارگیل استفاده نمایند. 
AREF بازدید : 106 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)
کاری که پوست‌تان را از بین می‌برد

پوست یکی از بخش‌های بسیار مهم بدن انسان و اولین نقطه‌ای است که هر کسی با آن ارتباط خواهد داشت؛ بهره‌مند بودن از یک پوست جوان و شاداب می‌تواند هم در ظاهر و هم در رفتارهای اجتماعی شما تأثیر داشته باشد.

پوست یکی از بخش‌های بسیار مهم بدن انسان و اولین نقطه‌ای است که هر کسی با آن ارتباط خواهد داشت؛ بهره‌مند بودن از یک پوست جوان و شاداب می‌تواند هم در ظاهر و هم در رفتارهای اجتماعی شما تأثیر داشته باشد.

داشتن پوست سالم و شاداب لازم است عادات‌‌ مضری را که باعث پوست سالم می‌شود، بشناسید و از آنها پرهیز کنید؛ در این مطلب به تعدادی از عادت‌های نادرست اشاره می‌کنیم.

رانندگی: هنگام رانندگی یا نشستن در خودرو، روی قسمتی از بدن که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، ضد آفتاب بیشتری بزنید؛ چرا که تشعشعات خورشید پوست را چروک می‌کند و حتی می‌تواند رنگ آن را نیز تغییر دهد.

معاینه نشدن چشم: استفاده از لنز یا عینک‌هایی که نمره آن قدیمی شده است باعث می‌شود، فرد برای دیدن روی چشم فشار وارد کند و در نتیجه خط‌های ریز و چین و چروک دور چشم ظاهر می‌شود؛ بنابراین لازم است هر سال یک بار به چشم پزشک مراجعه کنید.

اخم کردن: حرکت‌های مداوم عضله به شکل‌گیری خط اخم منجر می‌شود؛ سعی کنید از درهم کشیدن صورت و غنچه کردن لب که چین و چروک و خط‌های دائمی ایجاد می‌کند، بپرهیزید.

استرس: استرس باعث ایجاد لکه، جوش، کدری و جوش‌های ریز صورت می‌شود؛ بهترین راه حل، این است که به فعالیت‌هایی مانند یوگا، خواندن کتاب، پیاده روی و آشپزی بپردازید.

مصرف انواع شیرینی: مصرف بالای مواد قندی با آسیب رساندن به کلاژن باعث افتادگی پوست می‌شود؛ پس به جای مصرف قند مصنوعی از مواد دارای قند طبیعی مانند میوه استفاده کنید.

خشک شدن لب: لب شامل 3 تا 5 لایه سلولی است و خشکی پوست باعث پیری سریع آن می‌شود؛ بنابراین از مرطوب کننده لب حاوی وازلین، گلیسیرین و دیمتیکون استفاده کنید.

نداشتن تحرک: ورزش درمان همه مشکلات است؛ ورزش، با افزایش جریان خون به پوست صورت نشاط می‌بخشد؛ از طریق تعریق، سموم بدن را دفع می‌کند و پوست‌های مرده را پاک‌سازی می‌کند تا پوست جدید دربیاید؛ ورزش نکردن، لکه‌های مربوط به سن را افزایش می‌دهد.

کمبود خواب: داشتن 8 ساعت خواب کامل که توصیه تمام محققان است، نه تنها به فرد نشاط می‌بخشد، بلکه باعث احیای پوست نیز می‌شود؛ خواب ناکافی باعث کدری پوست و انسداد منافذ می‌شود.

رژیم گرفتن: بالا و پایین رفتن وزن به شل شدن فیبرهای موجود در پوست منجر می‌شود و به مرور زمان خط‌های چاقی و افتادگی به وجود می‌آورد؛ شاید کاهش وزن، مهمترین هدف باشد؛ اما باید به شیوه صحیحی انجام شود؛ نخوردن غذا پوست را سریع تر خشک و پیر می‌کند.

نخوردن آب کافی: مصرف روزی 8 لیوان آب، میزان چین و چروک را کاهش می‌دهد، علاوه بر آن به پوست نشاط می‌بخشد؛ سعی نکنید از جایگزین‌هایی مانند چای یا قهوه به جای آب استفاده کنید، چرا که کافئین خود باعث چروک شدن پوست می‌شود. 
AREF بازدید : 194 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)
تقویت مژه و ابروهابا شیره ساقه گل کاسنی
پزشکان قدیم می گفتند هنگامی که مژه ها و ابروها شروع به ریزش می کنند شیره ساقه و گل این گیاه را فشار دهید و همان لحظه روی مژه و ابروهایتان بمالید با این کار ریزش متوقف می شود. این محلول را ده بار در روز به مدت ۱۰ روز بر روی مژه ها و ابروها بمالید.
AREF بازدید : 129 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)
تاثیر چیپس برروی خنگ شدن ما!!

چقدر به خوردن چیپس و پفک و بیسکویت و تنقلات این چنینی عادت دارید؟

تازه ترین پژوهش های متخصصان فرانسوی نشان می دهد مصرف مداوم تنقلات پر کالری باعث کاهش ضریب هوش می شود.

به گفته این متخصصان مصرف چیپس و بیسکویت فعالیت های مغز را کاهش می دهد به همین دلیل افرادی که در هفته حداقل 2 بار چیپس و بیسکویت های کرم دار مصرف می کنند ضریب هوشی چندان بالایی ندارند.

یک چیپس 5 تا 7 برگی 700 کالری دارد در حالی که این خوراکی مضر از نظر ارزش غذایی بسیار فقیر است.

اگر در طول دو روز احساس خواب آلودگی می کنید نگاهی به رژیم غذایی تان بیاندازید به گفته متخصصان مصرف خوراکی های چرب مثل چیپس و شیرینی خامه ای و غذاهای سرخ شده سطح هوشیاری را کاهش می دهند و به همین دلیل حس خواب سراغتان می آید.

تازه ترین پژوهش های متخصصان فرانسوی نشان می دهد مصرف مداوم تنقلات پر کالری باعث کاهش ضریب هوش می شود.

به گفته این متخصصان مصرف چیپس و بیسکویت فعالیت های مغز را کاهش می دهد به همین دلیل افرادی که در هفته حداقل 2 بار چیپس و بیسکویت های کرم دار مصرف می کنند ضریب هوشی چندان بالایی ندارند.

یک چیپس 5 تا 7 برگی 700 کالری دارد در حالی که این خوراکی مضر از نظر ارزش غذایی بسیار فقیر است.

اگر در طول دو روز احساس خواب آلودگی می کنید نگاهی به رژیم غذایی تان بیاندازید به گفته متخصصان مصرف خوراکی های چرب مثل چیپس و شیرینی خامه ای و غذاهای سرخ شده سطح هوشیاری را کاهش می دهند و به همین دلیل حس خواب سراغتان می آید.
AREF بازدید : 115 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)
روغن کنجد و خواص شگفت‌انگیز روغن کنجد
روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که باعث از بین رفتن سرطان‌های خفته در بدن شده و موجب جلوگیری از سرطان‌های دستگاه گوارش، پروستات و سینه می‌شود. این روغن همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین E موجب شفافیت و لطافت پوست می‌گردد.

روغن کنجد
روغن کنجد در بین روغن‌های خوراکی به ملکه‌ی روغن‌ها مشهور است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه‌های روغنی دیگر داراست اما با وجود این تولید آن بسیار کمتر از دانه‌های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است.

روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته می‌شود. این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن‌های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است.

ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه‌ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است.

خواص روغن کنجد
* کاهش دهنده سطح کلسترول بد خون(LDL) و افزایش جذب کلسترول خوب(HDL)
* کاهش فشارخون در افراد مبتلا به فشار خون بالا
* جلوگیری از سرطان‌های سینه، پروستات و سرطان‌های دستگاه گوارش
* جلوگیری از تصلب شرایین و بسته شدن عروق
* جلوگیری از بروز سکته قلبی
* جلوگیری از بروز آب مروارید
* شفافیت و لطافت پوست به دلیل غنی بودن از ویتامین E
* مناسب برای سرخ کردن به دلیل مقاومت بالای حرارتی
* کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون
* جلوگیری از بیماری‌های مفصلی و آرتروز
* خواص آنتی اکسیدانی فوق‌العاده به دلیل وجود دو ماده شیمیایی sesamol و sesamin. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزادی که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و به روند پیری سرعت می‌بخشند مقابله می‌کند.
* ویتامین E موجود در آن از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.

خواص ذکر شده در مورد روغن کنجد بدین معنا نیست که شما آزادید هر چه قدر که می‌خواهید از آن در طی یک روز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کالری همه‌ی روغن‌ها یکسان است؛ یعنی هر 5 گرم آن که معادل یک قاشق چای خوری می‌شود چیزی در حدود 45 کیلوکالری انرژی دارد.

* روغن کنجد تحریک پذیری غشاء مخاطی را کم می‌کند. این روغن برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست خشک توصیه می‌شود.
* مصرف مرتب آن اضطراب را کاهش می‌دهد، گردش خون را تقویت می‌کند، مانع اختلالات عصبی می‌شود و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.
* مصرف روغن کنجد، نشاط آور است، هوشیاری ایجاد می‌کند، دردهای مزمن و گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد.
* ویتامین E موجود در آن به رشد مو سرعت می‌بخشد.
* برای افرادی که از کم خونی و سرگیجه رنج می‌برند مفید است.
* مصرف موضعی این روغن، پوست را نرم و لطیف می‌کند.
* خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد.
* غرغره کردن آن، باکتری‌ها، از جمله باکتری‌های سرماخوردگی از بین می‌برد.
* محافظ طبیعی در برابر اشعه‌ی فرابنفش به حساب می‌آید.
* مانع شوره‌ی سر می‌شود.
* از پوست در برابر کلر موجود در آب استخر محافظت می‌کند.
* ماساژ با روغن کنجد انعطاف پذیری مفاصل را زیاد می‌کند.
* بریدگی‌ها و جراحت‌های سطحی را درمان می‌کند.
* پوست صورت به خصوص اطراف بینی را سفت می‌کند و مانع بزرگ شدن منفذهای پوستی صورت می‌شود.
*از بروز آکنه جلوگیری می‌کند. 
AREF بازدید : 110 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)
پسته‌ و کاهش استرس
پزشکان می‌گویند خوردن یک مشت مغز پسته در روز آسیب‌های ناشی از استرس شدید به بدن را کاهش می‌دهد.
مغز پسته در پایین آوردن فشار خون و ضربان قلب در شرایط و موقعیت‌های پرتنش و استرس‌زا نقش بسزایی دارد.
تاثیر مصرف پسته روی سلامت قلب بسیار حائز اهمیت است چون نشان می‌دهد که واکنش‌های فیزیولوژیکی به استرس تحت تاثیرغذایی که ما می‌خوریم، هستند.
AREF بازدید : 190 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)
خواص گلپر
ღ*ღ •٠·˙ಌಌಌ˙·٠• ღ*ღ

گلپر مقوی معده و سایر اندام‌های گوارش و ضد نفخ است.ترشحات معده را زیاد کرده و سموم بدن را دفع می‌کند. ضدعفونی‌کننده و میکروب کش قوی است.باعث ازدیاد شیر مادر است.خوردن کم آن باعث شادی و نشاط می‌شود.برای هضم غذا موثر است.برای کمردردهای ناشی از رطوبت مفید است و می توان آن را همراه با غذا میل کرد.
قطع کننده بلغم و دفع کننده باد و نفخ شکم است.
بهترین دارو برای معالجه هیستری است.
دم کرده ریشه آن برای رفع ناراحتی‌های عصبی مفید است.
برای تقویت حافظه کاربرد دارد.
توجه:
مصرف زیاد گلپر سبب سقط جنین می‌شود، از این رو خانم‌های باردار در خوردن زیاد آن مجاز نیستند.
دانه‌های گلپر بسیار نازک بوده و دارای طعم معطر است. پودر دانه‌های این گیاه بیشترین کاربرد را برای مواد غذایی دارد،‌ به عنوان مثال پودر گلپر را می‌توان روی باقلای پخته،‌ عدس و دیگر حبوبات، سیب‌زمینی پخته و انواع سوپ‌ها و خورش‌ها و همچنین روی انار دانه شده پاشید. 
AREF بازدید : 149 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)
شوید :

خواص:
پائین آورنده چربی خون :با اثر وابسته به مقدار مصرف باعث کاهش کلسترول تام،کاهش LDL ، افزایش HDL و کاهش تری گلیسرید TG می گردد .

سوء هاضمه و نفخ : دفع باد را از روده تسهیل می کند و لذا نفخ را کاهش می دهد .

محرک ترمیم سلولهای کبدی : موجب افزایش بازسازی سلولهای آسیب دیده کبدی می گردد.

افزایش ترشح شیر : موجب افزایش ترشح شیر در خانم ها می شود.

اشتها آور : با افزایش ترشح صفرا و جلوگیری از تجمع باد در روده،منجر به بهبود اشتها می گردد .

موارد مصرف:
موارد پیشگیری:
افزایش چربی خون : مصرف متناوب شوید موجب جلوگیری از افزایش چربی خون می گردد .{کمکی ( خوراکی)}

درمان:
افزایش چربی خون : موجب کاهش کلسترول تام ، LDL ، تری گلیسرید و افزایش HDL می گردد ، البته بیشترین اثر را بر روی تری گلیسرید ارد . {کمکی ( خوراکی)}

نفخ : با تسهیل دفع باد روده از علائم نفخ ( درد و اتساع روده ) می کاهد .{ کمکی ( خوراکی )}

التهاب کبدی : در بیمارانی که بدلیل آسیب های محیطی ( ویروس ، مواد شیمیائی) یا تغذیه ای ( الکل) سلولهای کبدی تخریب شده اند ، موجب بازسازی Regeneration سلولهای کبدی می شود .{ کمکی ( خوراکی)}

کاهش شیر : در مادران شیرده موجب افزایش ترشح شیر می گردد .{ کمکی ( خوراکی)} موارد احتیاط

موارد احتیاط و منع مصرف:
* شوید از تیره جعفری بوده و بخاطر داشتن فورانوکومارین ها موجب افزایش حساسیت پوست به نور ماوراء بنفش و افزایش احتمال بروز واکنش حساسیت به نور می گردد .

* مصرف شوید در کسانی که بیماری حاد کلیوی ( ATN) یا بیماری مزمن کلیوی دارند،موجب تشدید التهاب مجاری کلیوی بواسطه اسانس اجزاء شوید می گردد.

* مصرف مقادیر زیاد از فراورده های تغلیظ شده می تواند موجب تقلیل میزان اسپرم گردد .

* مصرف افشرده شوید موجب افزایش احتمال اختلالات کبدی در بیمارانی که مبتلا به التهاب مزمن کبدی ( سیروز Cirrhosis ) می گردد .

تداخلات داروئی:
مصرف توام شوید با داروی 8-متوکسی پسورالن بدلیل افزایش بروز حساسیت نوری ممنوع است. مصرف توام با داروهائی که حساسیت پوستی ایجاد می کنند مثل تتراسایکلین و داکسی سایکلین توصیه نمی شود.

مصرف در دوران بارداری:
بعلت اثرات قاعده آوری و سقط زائی شوید،مصرف فراورده های تغلیظ شده و میوه آن در اوایل دوران بارداری ممنوع است .

مصرف در دوران شیردهی :
فراورده های تغلیظ شده با احتیاط مصرف شود. شوید و پیشگیریشوید جزو سبزی های خوراکی بوده که برگ آن منبع غنی از نظر پیش ساز ویتامینA ، آهن و پتاسیم می باشد . بدلیل اثرات کاهنده ای ه بر روی چربی خون دارد می تواند در پیشگیری ازافزایش چربی خون،بخصوص تری گلیسرید TG موثر می باشد...
AREF بازدید : 156 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (0)
آشنایی با خواص کندر


کندر ارزشی برابر طلا دارد و توسط مصریان، یهودیان، یونانیان، رومیان و ایرانیان برای اهداف عمومی و روحی مصرف می‌شده است.
خاستگاه کندر آفریقای جنوبی خصوصاً سومالی، عمان و یمن است. کندر از درختی به نام Olibanum به دست می‌آید.

شهرت درخت کندر، به خاطر این است که پس از بریدن تنه‌اش به قسمت‌های کوچک‌تر، شیره‌ی سفید شیر مانندی از آن خارج می‌شود که این قطرات با گذشت کمتر یا بیشتر از دو هفته پس از از دست دادن رطوبتش و خشک شدن (غلیظ شدن) تبدیل به یک صمغ نارنجی - قهوه‌ای می‌شود که با نام کندر (Frankincense ) شناخته می‌شود؛ که نیمه‌ی اول نام آن (Frank) به معنی خالص و پاک و قسمت دوم آن به معنی دود کردن است.

برای گرفتن روغن کندر، باید قبل از سخت شدن کامل کندر اقدام کرد و بهتر است فرایند روغن کشی با حضور دی اکسید کربن انجام شود تا کلیه‌ی خواص آن حفظ شود. حدود 50000 هزار سال به عنوان بخور خوشبو استفاده می‌شده است و حتی امروزه در کلیساها و معابد به عنوان بخور (شبیه عود) در بسیاری از نقاط جهان استفاده می‌شود.

کندر و روغن به دست آمده از آن خواص مفید سلامتی و پزشکی دارد و حتی در برخی مناطق به خاطر قدرت معجزه آسا و اسرارآمیز آن مورد توجه قرار گرفته است.

محققان در بسیاری از تحقیقات به بررسی خواص کندر و روغن آن پرداخته‌اند که دامنه‌ی بسیار وسیع داشته و به نتایج قابل اهمیتی دست یافته‌اند.

فواید کندر و روغن کندر

* روغن کندر خواص ضد عفونی کننده و گندزدایی و ضد میکروبی دارد. از آن می‌توان در زخم‌ها برای جلوگیری از کزاز استفاده کرد و برای عفونت‌های داخلی هم مفید و موثر است.

* کندر خواص ضد التهابی داشته و برای بهبود بیماری‌های التهابی روده بسیار مفید است. روغن کندر برای معده درد و ناراحتی‌ها و دردهای شکمی خوب است و باعث بهتر شدن هضم و حتی کم کردن گازهای روده می‌شود.

* برای برطرف کردن جای زخم صورت و بدن مفید است. تغییرات پوستی حاصل از جوش، آکنه، آبله و ... می‌تواند با استفاده از روغن کندر بر طرف شود.

* به حفظ عملکرد کلیوی کمک می‌کند. به تولید مناسب ادرار کمک کرده و باعث خروج سموم از بدن از طریق ادرار می‌شود.

* موثر در کاهش فشار خون است و در تولید مجدد سلول‌های سالم بسیار مفید است.

* در خانم‌ها در طی دوره‌ی عادت ماهانه برای بهبود سردرد، تهوع و معده درد مفید است و ممکن است قاعدگی‌های سنگین با روغن کندر، متعادل شود.

* در آرامش فکر، روح و روان و آسودگی بسیار موثر است؛ و علت اصلی استفاده از آن در اماکن مذهبی به عنوان بخور (عود) همین است؛ و حتی اثرات مفیدی در بی‌خوابی دارد.

* در مصر باستان از روغن کندر به عنوان ماسک صورت برای سلامت نگه داشتن پوست، بهبود جای زخم، جلوگیری از چروک خوردن و جوان و نرم نگه داشتن پوست استفاده می‌شده است.

* برای برطرف کردن شک و مساعد شدن حال کسانی که از شک زیاد رنج می‌برند، کم کردن ضعف اعصاب و استرس از آن استفاده می‌شود. همچنین برای افرادی که از کابوس‌های شبانه و خستگی رنج می‌برند و برای جوان سازی فکر و بدن از آن استفاده می‌شود.

* خاصیت کندر در تعدیل سیستم ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است. روغن کندر برای محافظت در برابر سرماخوردگی و راحتی ماهیچه‌ها و دردهای مفاصل مفید است و در درمان روماتیسم و حتی آرتریت بسیار موثر است.

* کندر همچنین در کودکان برای بهبود بلع و تنفس‌های عمیق مفید می‌باشد.

* در مطالعات بالینی و سلولی مختلف اثرات ضد سرطانی قدرتمندی در کندر دیده شده است.

* کندر در تقویت حافظه و رفع فراموشی و ضعف حافظه بسیار موثر است. پیامبر اسلام بر خوردن کندر در دوران بارداری بسیار تاکید کرده‌اند؛ و همچنین خوردن آن را برای بهبود و افزایش حافظه توصیه کرده‌اند.

* اثرات مفید کندر در کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد در بسیاری از بررسی‌ها مشاهده شده است. 
AREF بازدید : 101 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (0)
دلایلی برای آنکه زیاد "میگو" نخورید!

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد میگو به دلیل "کلسترول" بسیار بالایی که دارد مصرف آن برای برخی افراد مضر است.

متخصصان توصیه می کنند مصرف میگو به دلیل "آنتی اکسیدان هایی" که دارد برای بدن بسیار مفید است اما این غذای دریایی حاوی ماده ای به نام "سلینیوم" است که این ماده باعث افزایش فشار خون بدن می شود.

بررسی ها نشان می دهند که میگو سطح "کلسترول خون" را بالا برده و مصرف زیاد آن باعث بروز "بیماری های قلبی و عروقی" می شود.

پزشکان توصیه می کنند افراد برای افزایش تندرستی بدن خود باید بجای میگو از دیگر غذاهای دریایی مانند "ماهی" استفاده کنند.
AREF بازدید : 116 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (0)
خواص زردچوبه یازعفران هندی

زردچوبه جزو ادویه‌های پرخاصیتی است که مصرف 3 تا 4 گرم از آن در روز می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد. مصرف این ادویه پرکاربرد، به دلیل تقویت کبد و خاصیت سم‌زدایی به افراد مبتلا به هپاتیت و کبد چرب توصیه می‌شود. زردچوبه، ضدنفخ و ضدگرفتگی عضلات، به خصوص عضلات شکم بعد از صرف غذا یا در زمان عادت ماهیانه است. این گیاه همچنین موجب افزایش ترشح انسولین و کاهش قند خون در بیماران دیابتی می‌گردد. زردچوبه میتواند شدت علائم بیماری آلزایمر را کاهش دهد. دارای خاصیت ضد ورم ، رقیق کننده خون، کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبندگی پلاکت ها است. اسانس زردچوبه دارای خاصیت ضد میکروبی و خاصیت ضد قارچی است. است. 
AREF بازدید : 160 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (1)

روغن هسته انگور
در شیشه های یک لیتری
عاری از کلسترول 

این شرکت وارد کننده روغن هسته انگور یک لیتری از کشور ایتالیا میباشد. 
روغن هسته انگور در نتیجه فشردن هسته های انگور به وجود می آید. 

روغن هسته انگور دارای دمای سوختن بالایی است و بی بو می باشد. 
به همین دلیل می توان از آن در آشپزی ، پخت و پز و سرخ کردن و سالاد 
و همچنین برای مراقبت از پوست و مو استفاده کرد. 

این روغن عاری از کلسترول می باشد و میزان چربی اشباع موجود در آن 
بسیار کم است. مصرف روغن هسته انگور موجب کاهش کلسترول
بد خون به میزان 7 درصد و افزایش کلسترول خوب خون به میزان 13 درصد
می شود.

روغن هسته انگور دارای درجه سوختگی بسیار بالایی است و خواص خود را 
در حرارت بالا نیز حفظ کرده و برای سرخ کردن در درجه حرارت بالا بسیار 
مناسب است. در واقع ، آشپزی و سرخ کردن با روغن هسته انگور 
موجب حفظ مزه مواد غذایی می شود.

روغن هسته انگور حاوی ویتامین E ، ویتامین F، روی ، پتاسیم ، مس ، کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، آهن و سلنیوم بسیاری است. هسته های انگور حاوی پروآنتوسیانیدین بسیاری هستند. پروآنتوسیانیدین ها نوعی از پلی فنول ها هستند که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و برای پیشگیری از پیری زودرس پوست بسیار مفید هستند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن هسته انگور 20 برابر قوی تر از ویتامین C و 50 برابر بیشتر از ویتامین E ، می باشند.

از این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی مانند کرم دست ، کرم بدن ، نرم کننده های لب و لوسیون ها نیز استفاده می شود. این روغن برای انواع پوست مناسب می باشد و خواص احیا کننده آن ، پوست را مرطوب کرده و به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می نماید. از روغن هسته انگور می توان برای ماساژ و رفع خستگی و درد بدن نیز استفاده کرد.

روغن هسته انگور دارای خاصیت ضد التهابی ، ضد پیری ، ضد آلرژی ، ضد سرطانی ، ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی می باشد. این روغن غیر هیدروژنه است و عاری از چربی های ترانس است. روغن هسته انگور غنی از چربی های چند غیر اشباع امگا 6 است و در نتیجه برای سلامت قلب بسیار مناسب است.

این روغن حاوی اسید لینولئیک زیادی است که از اتلاف رطوبت پوست سر جلوگیری کرده و موجب مرطوب ماندن پوست می گردد. از این روغن می توان به عنوان عامل درزگیر برای حفظ رطوبت موها ، برای تقویت کرم های مرطوب کننده و افزایش حفظ رطوبت و کاهش خشکی پوست سر نیز استفاده کرد.

از دیگر خواص روغن هسته انگور می توان به موارد زیر اشاره کرد :

• کاهش کلسترول بد خون
• درمان فشار خون بالا
• بهبود سلامت قلبی-عروقی
• جلوگیری از انواع سرطان
• تقویت سیستم ایمنی بدن
• درمان دیابت و کاهش عوارض مرتبط با دیابت
• بهبود گردش خون
• درمان روماتیسم مفصلی
• مبارزه با آسیب های سلولی و بافتی ناشی از رادیکال های آزاد
• درمان رگهای واریسی و وریدهای عنکبوتی
• درمان هموروئید
• درمان آلرژی و آسم
• جلوگیری از پوسیدگی دندان
• کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی
• درمان آکنه و التهابات پوستی
• التیام زخم ها
• درمان آفتاب سوختگی
• درمان لکه هایی که با افزایش سن به وجود می آیند.
• درمان آب مروارید و جلوگیری از تخریب لکه زرد چشم
• جلوگیری از بروز چین و چروک   

AREF بازدید : 145 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (5)
خوردنی‌های مضر برای خانم های حامله عبارتند از:

= سرکه 
= خوردنی های بسیار گرم یا بسیار سرد
= آنچه قاعده آور است مثل لوبیا، نخود، کنجد، گلرنگ
= مواد تند و تلخ مثل زیتون کال 
= چیزهای بادانگیز مثل لوبیا، کبر، باقلا، نخود، کنجد، کرفس
= آب بسیار سرد یا بسیار گرم، یخ، برف و تگرگ 
= مواد تند و تیز مانند کبر، باقلای مصری، زیتون خام، فلفل، دارفلفل و امثال آن.    
AREF بازدید : 130 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (0)
پوست پرتقال و سلامتی پوست:
بیشتر افراد بر این باورند که پوست میو‌ه‌ای همچون پرتقال جزء مواد زائد است اما پوست این میوه سرشار از موادی است که برای سلامت پوست توصیه می‌شود.

پوست پرتقال نیز همانند پوست میوه سیب دارای خاصیت‌هایی است که می‌تواند به شیوه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از فواید پوست پرتقال خاصیت شفافیت‌بخشی آن به پوست است. افرادی که پوست‌های چرب دارند می‌توانند از پوست این میوه برای نرمی پوستشان استفاده کنند.

همچنین پوست خشک شده پرتقال دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و سلول‌های جدید جایگزین کند.

پوست پرتقال همچنین می‌تواند در از بین بردن لکه‌های سیاه پوست مورد استفاده قرار گیرد.                   
AREF بازدید : 237 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (0)
آشنایی با خواص دارویی گیاه رزماری یا اکلیل کوهی

رزماری یا اکلیل کوهی، گیاهی چند ساله، معطر و از خانواده نعنائیان است که برگ‌های سوزنی شکل و همیشه سبز دارد.

این گیاه، در کشورهای اروپایی جایگاه ممتازی در آشپزخانه داشته و در تهیه سس‌ها و گوشت کباب وجود آن ضروری است.

این گیاه، بومی مناطق مدیترانه و اوروگوئه است. گل‌های آن در رنگ‌های گوناگون سفید، صورتی، بنفش یا آبی می‌رویند.

نام رزماری برگرفته از کلمات لاتین ""ros به معنای شبنم و "marinus" به معنای دریا است. ارتفاع بوته این گیاه 50- 20 سانتی‌متر است و در شرایط مناسب آب و هوایی که برای این گیاه همان هوای گرم و مرطوب است ارتفاع آن به 150 سانتی‌متر هم می‌رسد.

از نظر خواص طبی و دارویی رزماری اثر ضدعفونی کننده و معرق داشته و جریان خون را در اندام‌های شکمی افزایش می‌دهد و در تحریک میزان ترشح شیره‌های گوارشی و صفرا بسیار مفید است.

*برخی از مهمترین خواص دارویی گیاه رزماری یا اکلیل کوهی عبارتند از:

ضد درد، ضدعفونی‌کننده، ضد افسردگی، ضد التهاب، خلط‌ آور، ضد ویروس و تقویت کننده نیروی جنسی است.

این گیاه شفا‌بخش، برای معالجه رماتیسم، فلج، سستی اعضاء، تشنج، اختلالات عصبی و تنفسی و همچنین نارسایی کبد و کیسه صفرا مفید و موثر است.

باعث گشادی رگ‌ها و تقویت گردش خون می‌شود بنابراین برای جلوگیری از ریزش موها مفید است.

محققان در تحقیقات خود متوجه شدند این گیاه نه‌ تنها حافظه بزرگسالان را تقویت می‌کند بلکه برای تقویت حافظه دانش‌آموزان نیز مفید است.

خستگی‌های مفرط را بهبود بخشیده و برای رفع اضطراب و پریشانی توصیه می‌شود.

دردهای عضلانی را تسکین می‌بخشد و سوءهاضمه ناشی از استرس را برطرف می‌می‌کند.

در رایحه‌ درمانی استفاده‌های بسیاری از این گیاه می‌شود که ایجاد احساس جوانی و شادابی، ‌عشق و سلامتی و نیز خواب راحت از جمله کاربردهای موثر این گیاه در این حرفه است.

از گیاه رزماری برای رفع چاقی، بیماری‌های کبدی و معدی، برونشیت و آسم استفاده می‌شود.

استفاده از این گیاه برای تنظیم ضربان قلب توصیه می‌شود.

*توجه:

مادران باردار،‌ مبتلایان به صرع از مصرف این گیاه خودداری کنند همچنین در موارد حساسیت‌های شدید از این گیاه دارویی استفاده نشود.                                                                                                                                       
AREF بازدید : 371 یکشنبه 18 خرداد 1393 نظرات (0)
                      خواص جگر
جگر یكی از غنی‌ترین منابع گوشت‌ها و شامل آهن زیادی است اما به علت این كه محل تجمع سموم بدن حیوان است (ارگان دفع سموم بدن) توصیه می‌شود؛ در صورت تمایل در هر هفته حداكثر یك بار و آن هم به میزان ۱۵۰ گرم مصرف شود.
آهن یكی از عناصر كمیاب در بدن بوده و نقش بسیار حیاتی دارد، معمولا در بدن به دو شكل قابل جذب یا سریع‌الجذب و یا سخت جذب وجود دارد.
آهنی كه به صورت سریع‌الجذب است در مواد غذایی همچون انواع گوشت‌ها (مرغ و ماهی و گوشت سایر پرندگان و نیز گوشت غده‌ای یا شكمی مانند دل، قلوه، جگر و زبان) وجود دارد.
مواد غذایی همچون تخم‌مرغ، حبوبات، دانه كامل غلات و سبزیهای غده‌ای نیز حاوی آهن هستند اما آهن موجود در آنها از نوع دیر جذب است و لازم است برای تسهیل جذب آهن در آنها با مواد غذایی خورده شوند كه جذب آنها را آسان كرده و یا با موادی مصرف نشوند كه مانع جذب آهن آنها شود.
سبزی‌ها و میوه‌ها به علت داشتن ویتامین C و تسهیل جذب آهن در كنار مصرف حبوبات و تخم مرغ و غذاهایی كه حاوی آهن دیر جذب‌اند، مصرف شوند و از مواد غذایی كه جذب آهن آنها را به تاخیر می‌اندازد نظیر نوشابه و چای خودداری شود.
AREF بازدید : 202 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
فواید و خواص گیاه چغندر ( لبو )


چغندر گیاهی است، دارای برگ های پهن و درشت و گلوله مانند. این سبزی به دو رنگ دیده شده: سفید و قرمز مایل به بنفش.

ریشه چغندر، پیازی است. رنگ ریشه چغندر ممکن است زرد، سرخ و سفید باشد. ریشه چغندر به صورت خام قابل استفاده و مصرف است و اغلب آن را پخته مصرف می کنند که همه به نام لبو آن را می شناسند.

ریشه کلفت چغندر، مواد غذایی و به خصوص ساکاروز (شکر) را در خود ذخیره می کند. برگ های چغندر هنگام روز در مقابل نور آفتاب، ساکاروز می سازند و شب ها آن را به ریشه ها می دهند. مقدار ساکارز در هر منطقه متفاوت است.

برای اولین بار، چغندر در مدیترانه و جنوب غربی آسیا دیده شد. چغندر به عنوان غذا از 2000 سال قبل شناخته شده بود.

رومی ها و یونانی ها از این سبزی به عنوان غذا استفاده می کردند. یونانی ها برای خنک شدن خونشان، چغندر مصرف می کردند.


فواید چغندر و آب آن

1. چغندر در زمان های قدیم به عنوان دارو مصرف می شد. این سبزی برای قلب، خون و هضم بهتر غذا بسیار مفید می باشد.

2. برای بعضی ها هضم چغندر ممکن است مشکل باشد. چغندر سرد و کنترل کننده صفرا می باشد. چغندر باعث عملکرد بهتر خون، تمیز کردن معده و روده می شود.

3. چغندر، سرشار از کربوهیدرات، منبع خوب پروتئین و دارای مقدار زیاد ویتامین و عناصر معدنی و ریز مغذی ها می باشد.

4. این سبزی به عنوان منبع خوب فیبر شناخته شده است. چغندر فاقد چربی و کلسترول می باشد.

5. چغندر برای جوان شدن بسیار مفید است و بسیاری از انواع ضعف ها را از بین می برد و موجب تصفیه کردن خون می شود و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی و افزایش اکسیژن در بدن می گردد.

6. نوشیدن روزانه 2 لیوان آب چغندر باعث کاهش فشار خون می شود، پس برای افرادی که از افزایش فشار خون رنج می برند، بسیار مفید می باشد. گذشته از آن، آب چغندر درمان کننده سرطان می باشد.

تحقیقات نشان داده است که نیتریت موجود در آب چغندر وارد بزاق می شود و با بزاق خورده می شود. محیط اسیدی معده کمک می کند تا به اکسید نیتریک تبدیل شود و به خون می رود و موجب کاهش فشار خون می شود و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

7. برای سرفه، تنگی نفس، سر درد و حتی برای تقویت غریزه جنسی مصرف می شود.

8. چغندر جزو سبزیجات شیرین محسوب می شود، زیرا شکر زیادی را نسبت به هویج و ذرت دارا می باشد.

9. پزشکان یونانی برای بهبود مجروحان زخمی از برگ چغندر استفاده می کردند.

10. برگ چغندر برای ناراحتی های کبدی بسیار خوب است. چغندر باعث به وجود آمدن رطوبت در رود می شود و به این وسیله از یبوست جلوگیری می کند.

11. آنتی اکسیدان موجود در چغندر به تقویت بافت های بدن و سلامتی پوست کمک می کند.

12. چغندر به طور طبیعی دارای مقداری آهن و اسید فولیک می باشد. به علت دارا بودن این مواد، توانایی افزایش اکسیژن برای فعالیت های مختلف را دارد.

13. چغندر تاریخچه قدیمی برای نیروبخشی دارد. این سبزی هم در ساخت سلول ها و هم در بهبودی بعد از بیماری نقش بسزایی دارد. چغندر یک ماده مفید برای هضم مواد غذایی می باشد.

14. یکی از سبزیجاتی که برای افراد دچار "سندرم گرسنگی" بسیار مفید است، چغندر می باشد.

15. چغندر جلوی ضعف، اغتشاش در خواب، رنگ پریدگی و زخم های زبانی را می گیرد.

16. اگر دارای موهای خشک و زبر و یا دچار ریزش مو هستید، حتما چغندر مصرف کنید.

17. چغندر، ادرار آور و آرام کننده است.

18. مصرف چغندر بیماری جذام را از بین می برد.

19. مصرف چغندر لکه های سفیدی که در پوست بدن موجب مرض پیسی می شود را از بین می برد.

20. برای جلوگیری از اختلالات قاعدگی و برای باروری، چغندر بسیار مفید است.

21. جوشانده چغندر برای درمان التهاب مثانه، یبوست، بواسیر و بیماری های پوست مصرف می شود.

22. مصرف برگ چغندر، آرام کننده است. پس برای افراد عصبی و برای جلوگیری از اضطراب بسیار مفید است.


خواص دارویی چغندر :

- خوردن چغندر پخته رعشه را معالجه می کند و بسیار آرام بخش است.

- لبو به علت دارا بودن عناصر کمیاب از بیماری جذام جلوگیری می کند. فسفر دارد ، پس برای مغز و اعصاب مفید است.

- برای استحکام استخوان ها مفید است.

- لبو با اینکه 17 درصد قند دارد، ولی خنک است و این خاصیت خنکی در برگ آن بیشتر است . از این رو آب لبو برای التهاب مثانه، رفع یبوست و بیماری های پوست مفید است.

- لبو ویتامین های A ، B و C دارد از این رو اشتها آور است و بهتر است همیشه به سالاد افراد کم وزن اضافه شود.   
AREF بازدید : 168 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
چند دلیل خوب برای مصرف بیشتر جعفری

جعفری، این سبزی معطر از روماتیسم گرفته تا دل درد و سرفه و اضافه‌وزن را رفع می‌کند. برای همین لازم است تا می‌توانید از آن استفاده کنید. با ما باشید تا با خواص جعفری و بهترین روش استفاده از آن آشنایتان کنیم.

1 - دم کرده جعفری برای مقابله با مشکلات گوارشی

از دل درد، سوزش و ترش کردن معده شکایت دارید؟ این مشکلات معمولاً بعد از صرف غذا به وجود می‌آیند به خاطر اینکه نمی‌توانید به درستی غذا را هضم کنید. در این صورت هیچ‌چیز به اندازه‌ی جعفری راه گشا نیست.

روش استفاده

یک قاشق غذاخوری جعفری را در 25 میلی‌لیتر آب ریخته و اجازه دهید به مدت حدود 10 دقیقه بجوشد. محلول را صاف کرده و بعد از غذا بنوشید. اگر علائمتان رفع نشد به پزشک مراجعه کنید.

2 - مرهم جعفری برای مقابله با روماتیسم

درد مفاصل بسیار آزاردهنده است و متأسفانه این روزها خیلی‌ها از آن شکایت دارند. برای تسکین این قبیل دردها جعفری را امتحان کنید.

روش استفاده

یک دسته جعفری را در نیم لیتر آب داغ کنید. وقتی آب به جوش آمد زیر آن را کم کرده اجازه دهید به مدت 2 دقیقه به آرامی بجوشد. جعفری‌ها را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در مخلوط‌کن بریزید تا به صورت خمیر دربیاید. سپس این خمیر را روی یک پاچه‌ی نخی پهن کنید و مرهم را روی مفاصل دردناک بگذارید. بعد از دو ساعت پوست را شستشو داده و دوباره این کار را تکرار کنید.

همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری جعفری را در 250 میلی‌لیتر آب ریخته، به مدت 10 دقیقه بجوشانید و در فواصل روز از این دمنوش میل کنید.

3 - جعفری برای درمان سرفه

یکی از علائم برونشیت، سرفه‌های مکرر است. در این صورت جعفری مانند اکسپکتورانت یا همان خلط‌آور طبیعی عمل می‌کند.

روش استفاده

جعفری را به مدت 5 دقیقه دم کرده و میل کنید.

4 - جعفری هم‌یار لاغری

جعفری خواص دیورتیک دارد یعنی ادرارآور است. از این گذشته حاوی فیبرهایی است که انباشتگی چربی‌ها را کم می‌کند. این سبزی معطر همچنین باعث کنترل اشتها می‌شود. برای همین اگر قصد لاغری دارید و می‌خواهید از شر سلولیت‌های مزاحم نیز خلاص شوید جعفری را دریابید.

روش استفاده

به تمام سالادها و غذاهایتان جعفری اضافه کنید. برای اینکه از خواص آن نهایت استفاده را ببرید از آب جعفری غافل نشوید. برای این کار یک دسته جعفری را پاک کرده و بشویید. سپس آن را به تنهایی یا با سبزیجات دیگر در مخلوط کن بریزید و آب آن را میل کنید. تخم جعفری نیز خواص دیورتیک فوق‌العاده‌ای دارد. برای این کار به مدت 15 دقیقه نصف قاشق چای‌خوری تخم جعفری را در یک فنجان آب بخیسانید و میل کنید. مدت زمان ادامه‌ی این دوره 15 روز است.

5 - جعفری برای کاهش خطر سکته‌ی مغزی

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در جعفری باعث کاهش آسیب‌های رادیکال‌های آزاد می‌شود که باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند. این سبزی معطر همچنین به کاهش خطر سکته‌ی مغزی نیز کمک می‌کند.

روش استفاده

برای پیشگیری از این مشکل توصیه می‌کنیم به طور مرتب از جعفری تازه، آب یا دم کرده آن استفاده کنید. البته حواستان باشد که جعفری سرشار از ویتامین k می‌باشد برای همین مصرف آن برای افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود مگر اینکه تحت نظر پزشک متخصص باشد.

6 - جعفری خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

جعفری می‌تواند از ابتلا به سرطان کبد، معده، پوست، مغز، سینه و همچنین سرطان تیروئید پیشگیری کند. این سبزی معطر حاوی میزان قابل‌توجهی آنتی‌اکسیدان‌ است که با سرطان مقابله می‌کنند. جعفری همچنین از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا نیز جلوگیری می‌کند.

روش استفاده

توصیه می‌کنیم مصرف جعفری را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کرده و از خواص آن استفاده کنید.

7 - جعفری خوش‌آب‌ورنگتان می‌کند

اگر رنگ پوستتان کدر شده است به سراغ جعفری بروید. لوسیون تهیه‌شده از جعفری کثیفی پوست را از بین می‌برد و رنگ و رویتان را باز می‌کند. باید بدانید که جعفری خاصیت ضدالتهابی دارد برای همین برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسب است و قرمزی پوست را از بین می‌برد.

روش استفاده

یک فنجان آب بجوشانید و یک دسته جعفری به آن اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد. محلول را صاف و در یخچال نگهداری کنید. هر روز صبح و شب از این لوسیون طبیعی استفاده کنید. می‌توانید لوسیون‌تان را به مدت 5 تا 6 روز در ظرف شیشه‌ای در بسته و در یخچال نگهداری کنید.

8 - جعفری برای تنظیم سیکل ماهیانه خانم‌ها

جعفری حاوی ترکیبات قاعده‌آور است. در واقع این سبزی معطر خواصی دارد که روی دستگاه جریان خون تأثیر می‌گذارد و به این ترتیب جریان خون را در منطقه‌ی رحم تحریک می‌کند. جعفری همچنین دردهای این دوره را کاهش می‌دهد.

روش استفاده

2 تا 3 قاشق غذاخوری جعفری را در یک تا دو فنجان آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. محلول را صاف کرده و میل کنید.

9 - جعفری علیه ورم مثانه و سنگ کلیه

اگر از مشکلات ادراری مانند ورم مثانه (در حالت خفیف آن) رنج می‌برید جعفری کمکتان می‌کند به خاطر اینکه خواص دیورتیک دارد. همچنین این سبزی معطر می‌تواند باعث پیشگیری و درمان سنگ کلیه شود. چون باعث دفع ضایعات از کلیه‌ها می‌شود. باید بدانید که همین ضایعات باعث ایجاد درد و گرفتگی عضلات می‌شوند.

روش مصرف

توصیه می‌کنیم روزانه حداکثر 6 گرم برگ و ریشه‌ی جعفری میل کنید (به صورت سبزی یا دمنوش). برای تهیه‌ی دم کرده آن 2 گرم جعفری را در 150 میلی‌لیتر آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. روزانه 3 مرتبه از این دمنوش میل کنید. توجه داشته باشید که اگر علائمتان رفع نشد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

10 - خانم‌های شیرده و مصرف جعفری

جعفری جزو گیاهانی است که باعث کند شدن یا قطع ترشح شیر می‌شود. برای همین توصیه می‌شود که خانم‌های شیرده در مصرف جعفری زیاده‌روی نکنند. اگر به هر دلیل می‌خواهید شیرتان قطع شود روزانه 2 تا 3 مرتبه دم کرده جعفری میل کنید.   
AREF بازدید : 90 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
باقلا یک اکسپکتورانت طبیعی است

مصرف باقلا به‌عنوان يك «اكسپكتورانت» طبيعي در بدن عمل مي‌كند و به از بين بردن اخلاط و دفع آن‌ها از بدن و درمان برخي از بيماري‌هاي ريوي كمك مي‌كند.

چيني‌ها 2800 سال پيش از ميلاد مسيح از باقلا به‌عنوان يك محصول گياهي در غذاها و نسخه‌هاي گياهي خود استفاده مي‌كردند. آن‌ها معتقد بودند، فيبر موجود در اين گياه در كنار پروتئين آن مي‌تواند يك منبع غذايي خوب و كامل براي وعده‌هاي غذايي انسان در طول هفته باشد كه علاوه‌بر پيشگيري از ابتلا به پوكي استخوان در سالمندان به كنترل ميزان فشار خون به‌ويژه در افراد مبتلا به فشار خون بالا، كمك مي‌كند.

پيشگيري از سرطان معده

درمانگران طب چيني مصرف باقلا را در وعده‌هاي غذايي يا ميان‌وعده‌ها در طول هفته بهترين روش براي پيشگيري از ابتلا به برخي از سرطان‌ها از جمله سرطان مري، معده و دهانه رحم مي‌دانند. آن‌ها معتقدند، بهترين روش براي طبخ اين گياه دارويي بخارپز كردن باقلا و مصرف آن به‌صورت تازه است، اما در موقعيتي كه اين گياه را در زمان و شرايط مناسب فريز كنيد مي‌توانيد در ديگر فصل‌هاي سال نيز از برخي از خواص آن در اين زمينه بهره ببريد.


درمان لرزش دست در پاركينسون

افرادي كه به لرزش دست و پا مبتلا هستند يا به‌دليل ابتلا به بيماري پاركينسون از اين عارضه رنج مي‌برند و لرزش مانع از انجام فعاليت‌هاي روزانه‌شان مي‌شود، مي‌توانند با مصرف باقلا در رژيم غذايي خود و ميان‌وعده‌ها به‌طور طبيعي از ميزان لرزش دست و ديگر اندام‌هاي خود پيشگيري كنند. كافي است باقلا را با كمك بخار آب بپزند و آن را در كنار وعده‌هاي غذايي خود همراه برنج يا به تنهايي ميل كنند.


سرشار از پتاسیم

باقلا سرشار از پتاسیم بوده که تاثیرات مفیدی بر سطح فشارخون دارد. پتاسیم سومین ماده معدنی مورد نیاز بدن است. کمبود این ماده معدنی در بدن منجر به ایجاد رخوت و سستی، عمل نامنظم قلب، استرس و زودرنجی می‌شود. البته استفاده بیش از حد پتاسیم خطراتی را نیز به دنبال خواهد داشت و حتی پزشکان نیز در تجویز مکمل‌های پتاسیم به بیمارانی که مطمئن هستند دارای کمبود این ماده معدنی هستند، تامل می‌کنند. پتاسیم موجود در مواد غذایی مانند باقلا جایگزین بسیار ایمن‌تری برای حفظ سطح سالم پتاسیم در بدن هستند.


هرگز باقلا مصرف نكنيد اگر...

درصورتي كه در گروه افراد مبتلا به فاويسم قرار مي‌گيريد، مصرف باقلا براي شما به هر شكل و به هر اندازه خطرناك است. بنابراين توجه داشته باشيد كه مصرف ميزان اندكي از اين گياه سبز مي‌تواند شما را با خطر مرگ همراه كند. بنابراين درصورتي كه فاويسم داريد و به‌طور ناآگاهانه باقلا مصرف كرديد، فورا به پزشك و متخصص خود مراجعه كنيد. علائمي مانند رنگ پريدگي، استفراغ، تهوع و تغيير رنگ ادرار و شوك از جمله علائمي است كه با مصرف باقلا در افراد مبتلا به فاويسم مشاهده مي‌شود.


آب پز نكنيد

بسياري از مردم عادت دارند، باقلا را به‌صورت آب پز و پخته ميل كنند، اما درمانگران طب چيني بر اين باورند كه آب پز كردن باقلا و قرار دادن آن براي مدتي در آب جوش موجب كاهش خواص درماني آن و از بين رفتن ويتامين c موجود در باقلا مي‌شود. بنابراين اين درمانگران به بيماران خود توصيه مي‌كنند تا باقلا را به‌صورت بخار پز تهيه كنند و علاوه بر تركيب آن با برنج آن را به‌صورت پوره تهيه كرده و به تنهايي يا مخلوط با سوپ ميل كنند. در برخي از منابع چيني درمانگران به تفت دادن باقلا با مقدار بسيار اندكي روغن نيز اشاره كرده‌اند.


نكات طلايي درباره باقلا

باقلا از جمله گياهان اشتهاآوري است كه در سراسر اروپا و آسيا به‌عنوان يكي از بهترين خوراكي‌هاي طبيعي با خواص درماني مفيد براي دستگاه گوارش و كليه‌ها شناخته مي‌شود.


درمانگران طب چيني مصرف باقالاي پخته شده را براي درمان اختلال افرادي كه دچار مدفوع نرم هستند بسيار موثر مي‌داند و معتقدند استفاده از آن‌ها در 4-3 وعده غذايي در هفته به‌مدت 2 هفته به بهبود اين افراد كمك مي‌كند.

بيماران مبتلا به هپاتيت بهتر است مصرف باقلاي تازه و بخارپز را در رژيم غذايي خود بگنجانند.

مصرف پوره باقلا به‌عنوان يك «اكسپكتورانت» طبيعي در بدن عمل مي‌كند و به از بين بردن اخلاط و دفع آن‌ها از بدن و درمان برخي از بيماري‌هاي ريوي كمك مي‌كند.
AREF بازدید : 44 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
«فندق» خطر اختلالات عروقی را کاهش می دهد

مصرف فندق خطر«بیماری‌های قلبی عروقی» را در افراد چاق کاهش می‌دهد.

مصرف روزانه فندق منجر به «افزایش سروتونین »، کاهش فشار و قند خون به ویژه درافراد چاق شده و به تبع آن باعث کاهش اختلالات قلبی عروقی می‌شود.

سروتونین هورمونی است که منجر به انتقال پیام عصبی به مغز، کاهش حس گرسنگی و افزایش نشاط می‌شود.

ویتامین B این خشکبار مفید در رفع اختلالات عصبی و پیشگیری از بروز «سکته مغزی» بسیار موثر است.               
AREF بازدید : 155 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
با گیلاس و آلبالو بیماری کبد را درمان کنید

گیلاس و آلبالو به عنوان میوه های تابستانی، از خواص درمانی بالایی برخوردارند که آگاهی از این خواص موجب میل به مصرف بیشتر این میوه ها خواهد شد.

به گزارش مهر، آلبالو برطرف کننده تشنگی است و شربت آنبهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند. صفرا را از بین می برد و قی و اسهال صفراوی را درمان می کند.

مصرف آن برای گرم مزاجان و مبتلایان به فشار خون و افرادی که چربی زیادی در شکم دارند، مفید است.

جوشانده مغز هسته اش با یک دهم وزنش از رازیانه، سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد.

مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالو، داروی نارسایی کبد و معالج ورم معده و روده است.

آلبالو، کاهش دهنده فشار و غلظت خون است، باعث افزایش اشتها می شود، بنابراین برای افراد لاغر و کم اشتها سودمند است. مصرف آن باعث آرامش اعصاب می شود، ولی نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

همچنین گیلاس سینه را نرم و معده را ضد عفونی می کند و تخمیر معده را از بین می برد و یبوست را رفع می کند.

این میوه اعصاب را آرام، سموم بدن را دفع و خون را تصفیه می کند. خوردن گیلاس برای افرادی که تصلب شرایین و ناراحتی
کبد دارند، مفید است.

افراد چاق که می خواهند لاغر شوند می توانند گیلاس را قبل از غذا مصرف کنند، چون مصرف آن قبل از غذا جلوی اشتها را می گیرد و در عین حال باعث چاقی نمی شود.

گیلاس ویتامین C دارد، به همین جهت در حفظ سلامت پوست، افزایش قدرت ایمنی بدن و تشکیل بافت پیوندی بسیار موثر است.

پزشکان توصیه می کنند که گیلاس بعد از غذا خورده نشود، زیرا از هضم سریع غذا جلوگیری می کند و نیز باعث سوء هاضمه و نفخ معده می شود.
AREF بازدید : 82 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
نکات طلایی درباره اسفناج
امروزه مردم بسیاری از کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای آسیایی و اروپایی از اسفناج نه تنها برای عطر و طعم دلنشین‌اش بلکه به خاطر خواص غذایی و درمانی که دارد در وعده‌های غذایی خود به‌ویژه غذای کودکان و نوجوانانشان استفاده می‌کنند.
دکتر رضا حشمت، درمانگر طب سنتی چین برخی از خواص درمانی اسفناج را از دیدگاه طب سنتی چین با ما درمیان می‌گذارد.
۳ بار در هفته اسفناج بخورید
از دیدگاه طب سنتی چین، اسفناج گیاهی است که طبیعتی خنک و ملین دارد بنابراین مصرف آن در افرادی که دچار اختلال در عملکرد دستگاه گوارش هستند یا با کندی حرکت روده‌ها مواجهند بسیار ضروری است، زیرا این سبزی مغذی می‌تواند بهترین دارو برای درمان یبوست به‌ویژه در افراد می‌انسال و کهنسال باشد. علاوه‌بر این اسفناج توسط درمانگران طب سنتی چین به‌عنوان یک غذای دارویی در درمان بیماران مبتلا به دیابت و افرادی که دچار خستگی، ضعف و سرگیجه هستند، تجویز می‌شود.
اسفناج مرهم بیماری‌های گوارشی
اسفناج یکی از بهترین غذاهای دارویی برای افرادی است که دچار کم‌خونی هستند.
درمانگران چینی اسفناج را بهترین مرهم برای بیمارانی می‌دانند که کم‌خونی آن‌ها ناشی از خونریزی‌های گوارشی است. به‌عنوان مثال افراد مبتلا به هموروئید یا بواسیر یا افرادی که مبتلا به خونریزی معده یا زخم‌های معده هستند می‌توانند اسفناج در سبدغذایی خود قرار دهند. مصرف این سبزی به تنهایی یا در کنار موادغذایی دیگر می‌تواند تاثیر زیادی در خون‌سازی و جبران کم‌خونی ناشی از خونریزی‌های گوارشی داشته باشد.
چگونه خواص اسفناج را حفظ کنیم
برای حفظ خواص و مواد مفیدی که در اسفناج وجود دارد هرگز آن را آب‌پز نکنید. قرار دادن این سبزی هنگام شست‌وشو درون آب یا پختن آن به وسیله آب، موجب از بین رفتن خواص مفید و ویتامین‌های آن می‌شود. بهترین راه‌حل آن است که اسفناج را تفت دهید. می‌توانید برای این کار از مقدار بسیار اندکی روغن استفاده کنید. ترکیب اسفناج با انواع گوشت‌های قرمز در وعده غذایی بهترین و مفید‌ترین ترکیب‌هاست زیرا خواص مفید اسفناج در کنار گوشت قرمز بهتر جذب بدن می‌شود.
در چه شرایطی اسفناج نخوریم
گاهی پیش می‌آید، بدنمان در شرایطی قرار دارد که مصرف برخی از میوه‌ها و سبزی‌های تازه نیز ممکن است برای آن مضر باشد. اسفناج نیز از این امر مستثنا نیست. زمان‌هایی پیش می‌آید که باید از مصرف این گیاه مفید و شفابخش پرهیز کرد.
افراد مبتلا به اسهال نباید اسفناج مصرف کنند زیرا اسفناج به‌دلیل خاصیت ملین بودنش موجب تشدید اسهال می‌شود.
زیاده‌روی در مصرف اسفناج موجب بروز آکنه در برخی از افراد می‌شود. بنابراین همواره باید نه تنها در مصرف اسفناج بلکه در مصرف هر ماده غذایی تعادل را درنظر داشت.
نکات طلایی درباره اسفناج
با دانستن این نکات بهتر می‌توانید از ارزش‌های غذایی اسفناج و تاثیر آن در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف بهره‌مند شوید.
درمانگران طب سنتی اسفناج را مفید‌ترین سبزی برای درمان بیماری‌های کبد و معده می‌شناسند و آن را به بیمارانشان تجویز می‌کنند.
خوردن اسفناج به تنهایی یا تهیه سالاد با کمک برگ‌های سبز آن در درمان یبوست و کندی عملکرد روده‌ها موثر است.
اسفناج موجب تقویت چشم و افزایش قوه بینایی در افراد می‌شود، بنابراین مصرف آن در دوران نوجوانی و می‌انسالی بسیار توصیه می‌شود.
AREF بازدید : 86 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (1)
توت فرنگی، میوه ضد سرطان

یک کارشناس تغذیه مصرف توت فرنگی برای کودکان زیر یک سال را توصیه نکرد.

مریم شیرمستی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، توت فرنگی را یکی از بهترین میوه‌های فصل بهار دانست که به دلیل محتوای بالای ویتامین C برای شادابی پوست، بهبود جای زخم و از بین بردن لکه‌های پوستی مفید است.

وی تقویت سیستم ایمنی را از دیگر مزایای توت فرنگی عنوان و خاطرنشان کرد: رنگ قرمز توت فرنگی که ناشی از وجود "لیکوپن" است، به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان است.

به گفته این کارشناس تغذیه، توت فرنگی حاوی مقادیر فراوانی از فیبر بوده که برای کاهش کلسترول و اسیداوریک مفید است.

شیرمستی با اشاره به قند فراوان موجود در توت فرنگی، ادامه داد: مصرف زیاد این میوه برای افرادی که قند خون بالا دارند توصیه نمی‌شود.

وی معتقد است: توت فرنگی از نظر مواد معدنی نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از پتاسیم است که برای تنظیم فشار خون مفید است و به علاوه آهن و کلسیم مناسبی نیز در این میوه وجود دارد.

این کارشناس تغذیه با اشاره به حساسیت‌زا بودن توت فرنگی، توصیه کرد این میوه برای کودکان زیر یک سال مصرف نشود.

شیرمستی افزود: چون توت فرنگی میوه بوته‌ای است و با خاک تماس مستقیم دارد، می‌تواند بسیار آلوده باشد و باید به خوبی شسته شود.

وی تاکید کرد: بهتر است قبل از شست و شو، دمبرگ توت فرنگی کنده شود، زیرا این دم برگ می‌تواند حاوی تخم انگل باشد.

به گفته این کارشناس تغذیه، می‌توان برای شست و شوی توت فرنگی از آب و مواد ضدعفونی کننده و نمک استفاده کرد
AREF بازدید : 89 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
زیره؛ ریزه میزه‌ی پُرفایده
***************************
زیره نه فقط به عنوان چاشنی در آشپزی ایرانی جایگاه خاصی داشته و طعم دل‌پذیری به غذاهای ما می‌دهد، بلکه خواص دارویی و درمانی زیادی نیز دارد.
زیره‌ای که استفاده می‌کنیم، انواع متفاوتی از جمله سبز و سیاه دارد و در واقع، میوه گیاه زیره است که در بسیاری از مناطق ایران به ویژه کرمان و خراسان یافت مي شود
مهم‌ترین استفاده درمانی زیره:
کمک به درمان اختلالات گوارشی و سوءهاضمه
* زیره ضد نفخ و بادشکنی بسیار قوی و مفید است و به افرادی که مشکل گاز روده و نفخ دارند، توصیه می‌شود روزانه از 
زیره و ترکیبات مختلف آن استفاده کنند. مصرف نصف قاشق مرباخوری زیره بعد 
از غذا یا اضافه کردن آن به غذای روزانه از جمله برنج و نان یکی از روش‌ها در کاهش نفخ است.
* با توجه به مواد مۆثره موجود در زیره سبز که خاصیت ضداسپاسم عضلات دارد، از اسانس یا عرق زیره می‌توان در درمان دردهای کولیک و نیز دل پیچه و قولنج کودکان استفاده کرد. افزودن زیره به غذاها در هضم غذا و ترشح آنزیم‌های گوارشی نیز کمک می‌کند.
* با توجه به خواص میکروبی و قابض بودن زیره سبز مصرف آن هنگام اسهال و عفونت‌های دستگاه گوارشی توصیه شده است.
* بعضی مطالعات نشان داده است استفاده از ترکیب 4-2 گرم زیره و شیرین‌بیان در روز تأثیر مفیدی درمان برخی اختلالات سوءهاضمه از جمله ترش کردن دارد.
زیره خاصیت ضد درد دارد و نوشیدن دم کرده آن در کاهش دردها به ویژه
سردردهای میگرنی مفید است
دیگر خواص زیره
* برای کودکان کم اشتها هم زیره می‌تواند یک اشتهاآور مفید باشد.
* زیره، آنتی‌اکسیدانی قوی است و می‌تواند ماده گیاهی مفیدی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان کولون باشد. زیره سیاه در مقایسه با زیره سبز خاصیت آنتی‌اکسیدان قوی‌تری دارد.
* در طب سنتی زیره به عنوان یک ماده قاعده آور می‌تواند تأثیرات مفیدی در درمان اختلالات قاعدگی و یائسگی زودرس داشته باشد.
* زیره همچنین باعث افزایش ترشح شیر شده و به زنان شیرده توصیه می‌شود برای افزایش شیر از ترکیبات زیره استفاده شود.
* زیره سیاه خاصیت گرم و خشک دارد و نیرو دهنده و تقویت‌کننده عمومی بدن است.
* زیره خاصیت ضد درد دارد و نوشیدن دم کرده آن در کاهش دردها به ویژه سردردهای میگرنی مفید است.
* جویدن زیره راهی برای کاهش بوی بد دهان به ویژه در افراد سیگاری است.
* زیره خواصی دیگری نیز دارد از جمله: ضدالتهاب، تقویت‌کننده قوای جنسی، افزایش‌دهنده تعریق و ادرار و التیام دهنده زخم.
نکات مهم
* برای رسیدن به اثرات درمانی زیره مصرف کم آن (کمتر از یک گرم در روز) کافی است.
* از مصرف زیاد زیره خودداری کنید که مانند تمامی گیاهان دارویی عوارض خواهد داشت.
AREF بازدید : 133 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
خواص بی نظیر کرفس:
كرفس كلیه و مثانه را تمیز می كند . از تولید سنگ كلیه و مثانه جلوگیری می كند و ملین است .
كرفس تقویت كننده معده است.
خوردن كرفس حافظه را زیاد و قلب را پاك می كند و دیوانگی ، جذام و پیسی را برطرف می كند.
كرفس به علت دارا بودن فسفر زیاد ، در ازدیاد هوش مؤثر است .
كرفس در افزایش شیر مادر مؤثر است .
كرفس تقویت كننده اعصاب است.
کرفس منبعی غنی از ویتامین C می‌باشد که از سیستم ایمنی حمایت می‌کند.
اگرچه همه از ساقه کرفس استفاده می‌کنند اما برگ، ریشه و دانه‌های آن نیز می‌توانند بعنوان غذا و همچنین درمانهای طبیعی استفاده گردند.
کرفس به دلیل اینکه فیبر دارد و این ماده برای بدن قابل جذب نیست و به دلیل پر کردن بشقاب غذا، در کاهش وزن نقش دارد.
آب کرفس به همراه لیمو هم برای رفع تشنگی و هم برای کاهش وزن بسیار مناسب است.
کرفس در کاهش فشار خون نقش بسزایی دارد.
AREF بازدید : 130 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
7خاصیت جالب نوشیدن آب گرم
1. آب گرم به هضم غذا کمک می کند.
نوشیدن آب گرم به جذب حداکثر میزان مواد مغذی کمک کرده و هضم را برای بدن آسان می کند.
2. آب گرم بدن را تمیز می کند.
آب گرم به بدن کمک می کند تا سموم مضر بدن را از بین ببرد. بنابراین در نوشیدن آب گرم دست و دلبازی به خرج دهید.
3. باعث زیبایی می شود.
وقتی بدن پاک می شود تاثیر آن بر صورت نیز ظاهر می شود. آب گرم باعث روشن شدن پوست شما می شود . بنابراین بهتر است آب گرم بنوشید تا همیشه ظاهری زیبا داشته باشید.
4. برای گلو خوب است.
گلوی شما مطمئنا برای نوشیدن آب گرم از شما سپاسگذاری خواهد کرد! به نرم شدن گلو و کاهش مشکلات آن که اغلب با نوشیدن آب سرد و خوردن غذای سرد پیش می آید کمک می کند.
5. روده ها را تحریک می کند.
نوشیدن آب گرم به ویژه در صبح روده ها را به فعالیت وا می دارد. برای افرادی که از یبوست رنج می برند یک راه حل طبیعی خوب محسوب می شود.
6. آب گرم برای کسانی که مراقب وزن خود هستند خوب است.
آب گرم معمولا برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند توصیه می شود. آغاز روز با یک لیوان آب گرم شروع خوبی برای روند کاهش وزن است.
7. ذهن را آرام می کند.
باید امتحان کنید تا به این باور برسید. مزایای روانشناختی زیادی برای نوشیدن آب گرم وجود دارد. یک لیوان آب گرم در صبح را به آرامی بنوشید. با این کار شما احساس آرامش و خرسندی خواهید کرد
AREF بازدید : 134 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
اختلالات هورمونی را با "چای نعناع" درمان کنید...
"پس از استفاده چای نعناع میزان هورمون تستسترون که عامل اصلی بروز عوارضی همچون کیست و پرمویی در زنان است تا 29 درصد کاهش می‌یابد..."
نوشیدن روزانه "چای نعناع" موجب تعادل هورمون زنانه می‌شود.
دکتر راضیه مهرپرور متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عدم تعادل در هورمون‌های زنانه و مردانه موجب بروز اختلالات هورمونی می‌شود که افراد می‌توانند با نوشیدن چای نعناع موجب کاهش ترشح هورمون مردانه و منع رشد و افزایش کیفیت و موهای زائد در ناحیه صورت و گردن شوند.
وی اظهار داشت: 5-10 درصد زنان دچار کمیت‌های چند گانه و پرمویی می‌شوند و می‌توانند با مصرف کافی چای نعناع این عارضه را به حداقل برسانند.
مهرپرور اظهار داشت: نتایج آزمایشات نشان می‌دهد که پس از استفاده چای نعناع میزان هورمون تستسترون که عامل اصلی بروز عوارضی همچون کیست و پرمویی در زنان است تا 29 درصد کاهش می‌یابد
AREF بازدید : 186 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
معجزه پای مرغ
روش مصرف پای مرغ,خواص درمانی پای مرغ
این بار و در این مطلب قصد معرفی یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین D و همچنین معرفی خواص درمانی این ماده غذایی که شاید تا به امروز خیلی از ما ها با شنیدن اسم آن مشکل داشتیم چه برسد به مصرف آن،خواهیم پرداخت. طبق تحقیقات انجام شده”پای مرغ” حاوی بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. از همین جهت به افرادی که دچار مشکلاتی مانند :خمیدگی که ناشی از کمبود کلسیم است، پوکی استخوان، آرتروز،نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان،روماتیسم،شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوانها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D را می توان با ااستفاده از این ماده غذایی درمان کرد، که در ادامه به خواص درمانی و روش مصرف آن خواهیم پرداخت.
بسیاری از پزشکان تغذیه و همچنین پزشکان جراح اورتوپدی در بسیاری موارد استفاده از سوپ های مختلف حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران خود توصیه می کنند.
خواص درمانی
• بهترین درمان برای پوکی استخوان
• بهترین درمان برای راشیتیسم
• بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها
• بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش
• بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی
• بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
• بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید
• بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین
• بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان
• بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر
روش مصرف :
مقدار 1 بسته پای مرغ را پس از تمیز و شستشو کرده به همراه 3 تا 4 لیوان آب داخل قابلمه ای قرار داده و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل 4 تا 6 ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم، پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را داخل مخلوط کن ریخته و صافی کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از “عصاره پای مرغ “تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید.
نکته ی مهم : افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند.
AREF بازدید : 66 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
+++ زمان مناسب برای خوردن میوه چه موقع است؟ +++
همه ما فکر می‌کنیم که خوردن میوه یعنی خرید میوه، پوست‌کندنش و فقط گذاشتنش توی دهان. به این سادگی که فکر می‌کنید نیست. بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم.
راه صحیح‌خوردن میوه‌ها چیست؟ این است که میوه‌ها را بعد از صرف غذا نخورید. میوه‌ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است. اگر میوه‌ها رابعد از غذا بخورید، نقش مهمی در مسموم‌کردن سیستم بدنتان خواهند داشت. در چنین وضعیتی میوه‌ها بدنتان را با مقدار زیادی انرژی تأمین می‌کنند که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت‌های زندگی می‌شود. برای مثال در نظر بگیرید که 2تکه نان و یک تکه میوه خورده‌اید؛ تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده‌ و روده‌تان شود اما به‌دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می‌شود. در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر می‌شود و به اسید تبدیل می‌شود.
به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیم‌های گوارشی تماس پیدا می‌کند همه حجم غذا شروع به ازبین‌رفتن و فاسد شدن می‌کند. پس لطفا میوه‌های خود را زمانی مصرف کنید که معده‌تان خالی است و یا قبل از خوردن وعده‌های غذایی‌تان میل کنید. شما بارها شنیده‌اید که بسیاری شکایت می‌کنند که هر زمان که هندوانه می‌خورم، غذا بالا می‌آید و معده‌ام نفخ می‌کند؛ زمانی که موز می‌خورم همه‌اش حس اینکه باید فورا به دستشویی بروم را دارم و... . در حقیقیت هیچ‌کدام از اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده‌تان خالی است. میوه‌ها با غذای فاسد‌شده ترکیب می‌شوند و گاز تولید می‌کنند و در نتیجه شما بالا می‌آورید.
‌سفیدی مو، طاس‌شدن، عصبانیت و گودی‌های سیاه زیر چشم، هیچکدام اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید.
با توجه به تحقیقات دکتر هربرت شلتون، باید بدانیم که چنین موضوعی صحیح نیست که بعضی از میوه‌ها مانند پرتقال، نارنج و لیمو خودشان اسیدی هستند چرا که همه میوه‌ها در بدن قلیایی می‌شوند. اگر شما روش صحیح میوه‌خوردن را کاملا بیاموزید، به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.
زمانی که نیاز دارید که آبمیوه بنوشید، فقط آبمیوه تازه بنوشید نه آبمیوه کنسروی. حتی آبمیوه‌هایی که بسیار سفت هستند را ننوشید. میوه‌های پخته‌شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه‌ها را دریافت نخواهید کرد؛ تنها مزه‌شان را دریافت می‌کنید.پختن، تمام ویتامین‌ها را از بین می‌برد.
اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است. اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام‌آرام قورت دهید چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهانتان قبل از قورت دادن آن کاملا ترکیب شود.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
7خاصیت جالب نوشیدن آب گرم 1. آب گرم به هضم غذا کمک می کند. نوشیدن آب گرم به جذب حداکثر میزان مواد مغذی کمک کرده و هضم را برای بدن آسان می کند. 2. آب گرم بدن را تمیز می کند. آب گرم به بدن کمک می کند تا سموم مضر بدن را از بین ببرد. بنابراین در نوشیدن آب گرم دست و دلبازی به خرج دهید. 3. باعث زیبایی می شود. وقتی بدن پاک می شود تاثیر آن بر صورت نیز ظاهر می شود. آب گرم باعث روشن شدن پوست شما می شود . بنابراین بهتر است آب گرم بنوشید تا همیشه ظاهری زیبا داشته باشید. 4. برای گلو خوب است. گلوی شما مطمئنا برای نوشیدن آب گرم از شما سپاسگذاری خواهد کرد! به نرم شدن گلو و کاهش مشکلات آن که اغلب با نوشیدن آب سرد و خوردن غذای سرد پیش می آید کمک می کند. 5. روده ها را تحریک می کند.نوشیدن آب گرم به ویژه در صبح روده ها را به فعالیت وا می دارد. برای افرادی که از یبوست رنج می برند یک راه حل طبیعی خوب محسوب می شود. 6. آب گرم برای کسانی که مراقب وزن خود هستند خوب است. آب گرم معمولا برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند توصیه می شود. آغاز روز با یک لیوان آب گرم شروع خوبی برای روند کاهش وزن است. 7. ذهن را آرام می کند. باید امتحان کنید تا به این باور برسید. مزایای روانشناختی زیادی برای نوشیدن آب گرم وجود دارد. یک لیوان آب گرم در صبح را به آرامی بنوشید. با این کار شما احساس آرامش و خرسندی خواهید کرد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 1,249
  • بازدید کلی : 22,908