loading...
فواید مواد خوراکی
خوش امد گویی

سلام خدمت بازدیدکنندگان عزیز به خاطر بازدید شما متشکرم..!؟لطفا از صفحات دیگر ما هم بازدید کنین ممنونم مدیر سایت؟؟؟

اموزش ورزش در استخر

        

AREF بازدید : 115 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)

مضرات پفك و چیپس


نظرات دكترسید ضیاءالدین مظهری - رئیس انجمن تغذیه ایران- در این رابطه خواندنی است.

رئیس انجمن تغذیه گفت: نمك زیاد، رنگ و افزودنی های خوراكی موجود در چیپس و پفك، ذائقه كودكان را به شوری یا بیش خواری هدایت می كند.

دكتر سیدضیاءالدین مظهری با اشاره به مصرف چیپس و پفك در كودكان گفت: این مواد، كودكان را بی اشتها  کرده و آنها را برای تامین غذاهای روزمره دچار مشكل می کنند و نیازهای رشدی آنها را تحت الشعاع قرار می دهند. وی با تاكید بر عدم كنترل این نوع تولیدات تصریح كرد: اغلب روغن هایی كه برای تهیه چیپس به كار می رود، احتمال دارد بارها و بارها بجوشد و در آن تركیبات سمی ایجاد شود كه می تواند تاثیر بسیار بدی بر سلامت جسمی و رشد كودكان داشته باشد.

رئیس انجمن تغذیه كشور، روند رشد دوران كودكی را سنگ بنای دوران نوجوانی، جوانی و میانسالی دانست و تاكید كرد : هرگونه تغییر در روند تغذیه می تواند تغییراتی در پارامترهای بیوشیمیایی خون فرد به وجود بیاورد. این متخصص، تغذیه ی صحیح كودكان را نوعی سرمایه گذاری در جهت سالم سازی آنها در سنین بالا دانست و تاكید كرد: توجه به تغذیه صحیح و جلوگیری از تاثیر تبلیغات سوء در جهت تغییر ذائقه كودكان در بلندمدت، تاثیر بسزایی در جامعه دارد.

دكتر مظهری گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد كه اگر در دوران میانسالی، افراد دچار بیماری های قلبی ـ عروقی  می شوند، ریشه در تغذیه ی دوران كودكی آنها دارد و حتی كودكانی كه با وزن خیلی كم به دنیا می آیند، مادران آنها در دوران بارداری از سیگار و مشروب استفاده كرده یا دچار سوتغذیه بوده اند .

وی با تاكید بر اینكه به  نوزادان تا 6 ماه اول  غیر از شیر مادر هیچ ماده دیگری غیر از قطره ویتامین D و A نباید خورانده شود، تصریح كرد: اما متاسفانه در بررسی های انجام شده، به كودكان ایرانی از 2 ماهگی پفك می دهند.

دكتر مظهری با بیان اینكه سلامت كودكان از بعد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است، افزود: كودكان سالم بهتر از امكانات موجود در كشور بهره می گیرند و هزینه های كمتری به دولت تحمیل می کنند و بازدهی بیشتری دارند. رئیس انجمن تغذیه كشور ادامه داد:تلاش بر این است كه در بوفه های مدارس به جای غذاهای بی ارزشی مثل چیپس، پفك و نوشابه، از تنقلاتی همانند نخودچی، شاهدانه،  كنجد  بو داده، برنجك، دوغ و غذاهایی گرم استفاده شود.وی فرهنگ سازی قوی و اصیل تغذیه و رجعت به غذاهای سنتی را كمك بزرگی به ذائقه كودكان دانست و توضیح داد: با یك فرهنگ سازی قوی می توانیم از باورهای غلط و گرایش های نابجا بكاهیم، زیرا این مواد غذایی فاقد ارزش، نسل را فرسوده، كم توان و كم طاقت می كند.

وی اعتقاد دارد كه در سیاست گذاری های آینده باید تعادل و ارتباط فرابخشی ایجاد گردد و سیاست های بخش كشاورزی و صنایع غذایی با نیازهای تغذیه ای هماهنگ شود

برچسب ها chips ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
7خاصیت جالب نوشیدن آب گرم 1. آب گرم به هضم غذا کمک می کند. نوشیدن آب گرم به جذب حداکثر میزان مواد مغذی کمک کرده و هضم را برای بدن آسان می کند. 2. آب گرم بدن را تمیز می کند. آب گرم به بدن کمک می کند تا سموم مضر بدن را از بین ببرد. بنابراین در نوشیدن آب گرم دست و دلبازی به خرج دهید. 3. باعث زیبایی می شود. وقتی بدن پاک می شود تاثیر آن بر صورت نیز ظاهر می شود. آب گرم باعث روشن شدن پوست شما می شود . بنابراین بهتر است آب گرم بنوشید تا همیشه ظاهری زیبا داشته باشید. 4. برای گلو خوب است. گلوی شما مطمئنا برای نوشیدن آب گرم از شما سپاسگذاری خواهد کرد! به نرم شدن گلو و کاهش مشکلات آن که اغلب با نوشیدن آب سرد و خوردن غذای سرد پیش می آید کمک می کند. 5. روده ها را تحریک می کند.نوشیدن آب گرم به ویژه در صبح روده ها را به فعالیت وا می دارد. برای افرادی که از یبوست رنج می برند یک راه حل طبیعی خوب محسوب می شود. 6. آب گرم برای کسانی که مراقب وزن خود هستند خوب است. آب گرم معمولا برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند توصیه می شود. آغاز روز با یک لیوان آب گرم شروع خوبی برای روند کاهش وزن است. 7. ذهن را آرام می کند. باید امتحان کنید تا به این باور برسید. مزایای روانشناختی زیادی برای نوشیدن آب گرم وجود دارد. یک لیوان آب گرم در صبح را به آرامی بنوشید. با این کار شما احساس آرامش و خرسندی خواهید کرد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 113
  • بازدید ماه : 260
  • بازدید سال : 730
  • بازدید کلی : 22,389